Review Optimum Car Care Fur Remover

Cavemania

V.I.P. Member
Dit is een review van de Fur Remover van Optimum Car Care. Deze review is geschreven in mijn eigen verwoording en ervaring met het product.

De Fur Remover wordt geleverd in een plastic zakje met een label aan de bovenzijde. Op de voorzijde van het label staat de naam van het product en een aantal marketing kreten. Op de achterzijde van het label wordt verteld waarvoor de Fur Remover gebruikt kan worden en een waarschuwing.

Voorzijde verpakking
1.JPG

Achterzijde verpakking
2.jpg

De Fur Remover
De Fur Remover lijkt een beetje op een lavasteen. Het is een hard materiaal en vrij licht. De steen heeft een open structuur. Op de achterzijde van de verpakking staat vermeldt dat de Fur Remover harde oppervlakken kan beschadigen.

2a.jpg

2b.jpg

Gebruik
De Fur Remover wordt met lichte druk over de bekleding gehaald. Op deze manier worden de haren los getrokken uit de bekleding. Op stoelbekleding is 2 á 3 keer over het oppervlak vegen genoeg om de haren los te krijgen. Bij bekleding met langere vezels moet de Fur Remover wat vaker over het oppervlak worden geveegd.

3.JPG

4.JPG

5.JPG

Een kleine detail bij het product. Op bekleding met wat langere vezels zie je dat er ook vezels van de bekleding mee worden genomen en niet alleen haren. Hoe dit zich ontwikkeld bij meerdere malen gebruik, bijvoorbeeld wekeleijks, weet ik niet. Echter voor de detailers onder ons zal dat over het algemeen niet het probleem zijn. Hoe de duurzaamheid is van de Fur Remover kan op dit moment nog niet worden gezegd. Deze is nu aan aantal keren gebruikt er is nog geen spoor van slijtage zichtbaar. Wat mij betreft zeker een blijver in mijn detailkast en bespaard mij heel veel tijd bij het verwijderen van haren uit een autointerieur.

Een filmpje van de werking van de Fur Remover


Promovideo Fur Remover[/color]


Algemeen oordeel[/color]
Glans: NVT
Duurzaamheid: + (onder voorbehoud)
Geur: NVT
Gebruik: ++

Verklaring:
++ Zeer goed
+ Goed
V Voldoende
- Onvoldoende
-- Slecht
 
Laatst bewerkt:

Black Widow

V.I.P. Member
Interessant. Ik vraag me echter af wat het resultaat is van veelvuldig gebruik en of de bekleding er niet van heeft te lijden.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik zou het niet aanraden om dit bijvoorbeeld wekelijks te gebruiken in je auto. Voor sporadisch gebruik een prima product. Dus voor de detailer die vaak verschillende auto's doet wel een aanrader.
 

JRM

Active Member
Waarschijnlijk niet voor op (nep) leer? Mijn moeder heeft nogal wat honden, kan dus makkelijk zijn voor in huis en de auto.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Nee voor (nep) leer is het niet geschikt. Zie het als een ruwe steen. Daarmee beschadig je het leer.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Mooie review van een onbekend product volgens mij. Zelf gebruik ik nog wel eens die rollers met zo'n plakstrip erop van het bekende Zweedse warenhuis. Kost overigens ook bijna niets, €0,99 geloof ik.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan