Review: Surf City Garage - Dash Away Interior Detailer

IbizaSigno

V.I.P. Member
Surf City Garage - Dash Away Interior Detailer
Foto-WUHS7CUB-D.jpg

Om het interieur netjes (bij) te houden biedt een interieur detailer de uitkomst. Dit is de interieur detailer van Surf City Garage; Dash Away.

Verpakking
De Dash Away is beschikbaar is een sprayflacon met een inhoud van 710ml. Elders is deze waarschijnlijk ook verkrijgbaar in een kleinere verpakking van 237ml. Voor deze review heb ik de 710ml. verpakking gebruikt.
De interior detailer zit in een bruinachtige/ beige kleurige fles. Zowel de voorzijde als de achterzijde is voorzien van een etiket dat duidelijk weergeeft om wat voor product het gaat. De fles is van een wat dunnere soort kunststof gemaakt, maar stevig genoeg voor een dergelijk product. De zwarte spraykop is van duidelijk stevigere kwaliteit en voelt solide aan. Aan het uiteinde van de sprayflacon (waar de detailer uitkomt) zit een draaibare kop met om en om de optie om de verpakking te sluiten en te openen.
Foto-WUHS7CUB-D.jpg


De achterzijde van de fles is eveneens voorzien van een etiket. Ook hier is duidelijk om welk product het gaat. Daarnaast worden de gebruiksaanwijzing en de waarschuwingen over de Dash Away weergegeven.

Foto-C4SN7QQY-D.jpg


Product en prijs
De Dash Away is dus een interieur detailer. Deze is volgens Surf City Garage te gebruiken om diverse materialen; leder, kunststof, vinyl, bekleding en automatten. Maar niet op suède(!). Volgens de gebruiksaanwijzing eerst het product schudden, dan direct op het te behandelen materiaal sprayen en afnemen met een doek. Mocht de vlek niet verdwenen zijn de eerst benoemde stappen nogmaals ondernemen. Mocht het een vlek zijn die erg moeilijk te verwijderen is kan men Dash Away even laten zitten en het na een paar minuten afnemen.
De Interior Detailer is dus een spray, deze is dan ook niet dikker dan water. De geur is citrusachtig, ruikt fris maar blijft niet lang hangen. De prijs van deze 710ml. Dash Away is €14,99.

De werkwijze
Volgens de instructies op de verpakking het product direct op het te behandelen materiaal gesprayed, in dit voorbeeld de binnenzijde van de deur van mijn Ford Fiesta.

Tijdens het sprayen komt het product in een redelijk beperkt oppervlak terecht op het materiaal.
Foto-XUB6L7QW-D.jpg


Na het opsprayen
Foto-PYPKQDMG-D.jpg


Verdeeld over het oppervlak, vrijwel direct opgenomen/ verdwenen

Foto-IXXBBE87-D.jpg


Na het "buffen"
Foto-I4X3JQCQ-D.jpg


De Dash Away Interior Detailer heb ik ook gebruikt op glad gelakte oppervlakken en op het leder van mijn stuur. Op gladde oppervlakken laat het toch een streperige waas na mits het onvoldoende afgenomen wordt. Het leder werd er schoon van, leek goed te reinigen.

Conclusie

+
- Multi-inzetbaar in het auto interieur,
- Ruikt fris citrusachtig maar niet overheersend,
- Gemakkelijk te verwerken; laat geen sporen achter op kunststof,
- Degelijke en stevige spraykop met een goede verneveling v.w.b. opppervlak verdeling,
- Prijs-kwaliteit verhouding,
- Ergonomische verpakking voor een dergelijk grote fles.

-
- Laat een waas achter op glad materiaal mits onvoldoende afgenomen,
- De spraykop geeft een te harde straal voor 'precisie-behandeling'; gevolg is spetters op plekken waar je het niet wilt.

Een degelijke en multi-inzetbare interieur detailer als je het mij vraagt. Gemakkelijk te verwerken zonder te veel "gedoe" als het geven van vlekken of andere ongewenste bijwerkingen. Ruikt fris en gaat voor de €14,99 lang mee gezien de verpakking van 710ml. (waar vele andere merken het bij 500ml. laten).

Tips, trucs en ander feedback van harte welkom.
Bedankt voor het lezen!





 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Leuke review, waarvoor dank! Overigens is deze ook erg effectief als vlekkenreiniger voor bekleding en tapijt
 

Kilometervreter

überspammer
Leuke en handige review, ik gebruik voor dit soort dingen altijd een badstof padje, opsprayen en aanbrengen en met een doek na wrijven.
Voordeel, je verdeelt je product beter en je gebruikt minder.
Ik moet ook zeggen dat ik voor mijn interieur tot nu toe altijd poorboys natural look gebruik naar volle tevredenheid.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Bedankt allen voor de positieve reacties. @Kilometervreter het anbrengen met een pad of doek heb ik gedaan op het stuur. Werkt ook prima op die manier, scheelt verbruik en geklieder.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan