Roze weer rood maken

Brianvnijn

Member
ik ben gevraagd om binnekort een rood/roze Volvo s40 weer netjes rood te maken, nu twijfel ik alleen over de stappen die ik zou moetten begaan. Als je wat op het www wat zoekt kom je bij sommige stappen zelfs wetsanden tegen! Dit lijkt mij zo nogal drastisch.

Waar ik zelf aan zat te denken was het volgende ;

Beginnen met wassen en eventuele andere vervuilingen van de lak halen. Daarna kleien . Daarna auto weer wassen om eventueel resten van het kleien te verwijderen. Auto gaan polijsten met monello mezzo en een rafini green pad, als dit mocht werken daarna afwerken met een rafini black en finale van monello. En tot slot nog de auto met een laagje ex-p van pb en mischien nog nattys paste wax red om het af te ronden. Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met rode lakken ? Is het verstandiger om toch ook nog een stapje verder te gaan en ook met de monello veloce en een rafini orange of yellow pad aan de gang te gaan ?
 

Pino

Premium Member
Een verkrijte lak is vaak eenvoudiger weer rood te krijgen dan je zou denken. Het gaat om een relatieve dikke, maar over het algemeen zachte laag die zo foetsie is.

Wat je ook doet, begin gewoon eens een testspot met Mezzo en kijk wat je voor resultaat behaalt. Even afbouwen met Finale. Als dat mooi werkt, dan de rest van de auto ook zo doen.
Anders opschalen.
 

Kilometervreter

überspammer
Yep zoals Pino schrijft, ik heb een keeer een rode Astra gedaan en gewoon begonnen met Mezzo op oranje en afgebouwd met Finale op groen, ging perfect.

Maar gewoon een testspot en je weet alles :).
 

Frans

V.I.P. Member
Als aanbeveling aan de klant meegeven dat hij de auto met een grotere regelmaat in de wax moet zetten.
Het verkrijten is een reactie die met zuurstof plaats vindt.
Wanneer je zorgt dat er een laag op de wagen aanwezig blijft, die het contact met zuurstof verminderd, dan vertraagd dat het verkrijten.
Ik heb een paar jaar geleden een verkrijte Opel combo gedaan, die daarna goed is bijgehouden en die glimt nog steeds.
 

Woody

V.I.P. Member
Ik heb laatst een Honda Logo gedaan en die is van mat roze naar weer mooi rood gegaan. Ik gebruik tegenwoordig Auto Finesse Tripple daarvoor.

Moet wel heel eerlijk bekennen dat dit een poetsbeurt was en geen detailbeurt ;)
 

nicknameless

V.I.P. Member
Waarom ex-p, embryo wax én natty's red? Beetje overkill lijkt mij.

De Embryo wax moet op een schone ondergrond, anders is de kans op waxhologrammen aanwezig.
Als je de kans hebt, gewoon 2 laagjes Embryo wax aanbrengen met een tussenpoos van een x aantal uurtjes.

Enne, genoeg ervaring met rode auto's :)
 

Brianvnijn

Member
Waarom ex-p, embryo wax én natty's red? Beetje overkill lijkt mij.

De Embryo wax moet op een schone ondergrond, anders is de kans op waxhologrammen aanwezig.
Als je de kans hebt, gewoon 2 laagjes Embryo wax aanbrengen met een tussenpoos van een x aantal uurtjes.

Enne, genoeg ervaring met rode auto's :)
Alleen ex-p en nettys red , denk dat dat toch wel mee valt , ex-p als sealant en nettys red als was voor final protection ?
 

nicknameless

V.I.P. Member
Dat is een goede combinatie, een sealant (ex-p) voor de diepe glans en lange bescherming van de wax (natty's)

De Embryo is een combi van beide, een hybrid wax.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan