Rupes Bigfoot Mark II

Stefan

Administrator
Forumleiding
Er is meer informatie bekend over de Rupes Bigfoot Mark II, deze (voornamelijk krachtigere) machine zal begin februari worden geleverd. We hanteren een speciale prijs voor iedereen die zich voor inschrijft. De kits zijn hier te vinden: <<klik>>
Voor iedereen die meer wil weten over de nieuw machines is hier de brochure die echt nét uit is te vinden:
 

Bijlagen

  • MARKII BROCHURE.pdf
    1,4 MB · Weergaven: 27

Tomasvs

New Member
Komt de backingplate speciaal voor MF pads ook los te koop? Is misschien wel een leuke upgrade als je nog de mark I heb en veel MF pads gebruikt.....
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
We hebben daar al eerder uitgebreid met Rupes Nederland over gesproken en zij geven aan dat het niet nodig is om een andere backingplate te gebruiken icm microfiberpads.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik heb de brochure nog niet gelezen maar ik zie dat de machine nog steeds 500 watt is, de excentrische uitslag is ook niet gewijzigd. Waar komt dan die 30% grotere correctiekracht vandaan tov de mark I?

Edit: meer toeren dus?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Niet alleen meer toeren. Het grootste nadeel van de bestaande rupes machines was dat de als de pad in bijvoorbeeld een hol stuk van het plaatwerk terecht kwam de pad vaak stopte met de roterende beweging. Er was daarvoor ook een mod bedacht door een extra ringetje te plaatsen maar dat was naar mijn idee een onjuiste aanpassing van het ontwerp. De Mark II modellen stoppen nu niet meer met roteren op dit soort plaatdelen waardoor er veel meer polijstkracht wordt behaald. Daarbij zijn er een groot aantal mechanische wijzigingen in het ontwerp doorgevoerd waardoor de machine nog meer trillingvrij zou moeten werken.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dat is wel een verbetering ten opzichte van de eerste versie. Hadden ze bij Rupes beter in een keer kunnen doen.
 

SLK

V.I.P. Member
dit lijkt er meer op dat de eerste versie niet voldoende uitontwikkeld was voor dat hij op de markt kwam.
Maar geldt dat niet voor ieder product? Anders blijft er toch niets te ontwikkelen over. Iedere nieuwe auto is in het algemeen toch ook weer een doorontwikkeling van het voorgaande model....
 

Black Widow

V.I.P. Member
Door de Rupes hype is de Flex 3401 een beetje ondergesneeuwd maar een minstens net zo goede machine van een zeer hoge kwaliteit.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Maar geldt dat niet voor ieder product? Anders blijft er toch niets te ontwikkelen over. Iedere nieuwe auto is in het algemeen toch ook weer een doorontwikkeling van het voorgaande model....
Tuurlijk is dat zo, maar waar bijvoorbeeld @Stefan het had over "nog meer trillingsvrij" vind ik dat een doorontwikkeling. Als een excentrisch roterende machine in een kuiltje niet meer roteert, dan vind ik dat een ontwerpfout die er niet in had mogen zitten.
Als ik een Mark I zou hebben zou ik me toch een beetje bekocht voelen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
En dat zijn het nog steeds, feit is dat Rupes min of meer onder druk van de markt een zwaardere machine gaat uitbrengen, terwijl ze weten dat in de onjuiste handen deze machines echt wel wat meer pads gaan slopen dan de huidige machines. Overigens blijven de 15 en 21 gewoon nog naast de (duurdere) mark II machines lopen en de Duetto en de mini blijven gewoon zoals ze zijn. Zelf heb ik altijd met veel plezier met de Mark I machines gewerkt, en fantastische resultaten behaald en voel ik me dan ook op geen enkele wijze bekocht.
 

Chris van S.

Premium Member
Mooi omschreven @ric325i

Ik noem het omschreven ontwerpfout maar een producteigenschap waar je rekening mee moet houden. Ben daarom erg benieuwd hoe de MkII presteerd naast de MkI. Er zal ongetwijfeld binnenkort genoeg tests, reviews en vergelijkingen verschijnen op diverse fora. Misschien komt er uit die tests inderdaad wel uit dat de MkII een pad widow maker is, aka the pad imploder. En dat je met een kleine modificatie beter kan werken als hobby detailer.. of zou het een ontwerpfout zijn.... hmmm...
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Nou, nou. Is nou die Rupes ineens niet meer goed. Wat een onzin zeg. Ik vind het nog steeds een hele fijne machine.
Dat stoppen met roteren heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Volgens mij moet je dan toch wel gek doen. Je gaat toch wel met respect om met je machines, neem ik aan.
Bekocht voel ik mij helemaal niet. Bij heel veel producten komen toch wel problemen naar voren als er al veel verkocht zijn. Dit wordt dan aangepast in een nieuw model.
Of het nu om deze bigfoot gaat of om een tv, auto, koelkast, computer.
Dat de bigfoot niet goed uitontwikkeld zou zijn, vind ik echt een kwestie van " de beste stuurlui staan aan wal".
Het is nog steeds een hele fijne machine en doet prima zijn werk.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan