Rupes groene polijstpad pluist/ slijt

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik heb nu twee keer naar volle tevredenheid de Rupes15 gebruikt. Twee keer met de groene en gele pad. Wat me nu opgevallen is, is dat de groene pad begint te pluizen of slijten. Ik ben nergens tegenaan gekomen tijdens het polijsten o.i.d. Met de gele pad heb ik hier totaal geen last van.
image.jpg
image.jpg

Wie weet wat dit is of hoe dit komt?
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Zoals ik al eerder aangegeven hier ergens is de groene pad van rupes gewoon k&@...
Kijk op hun facebook en je ziet dit probleem zich voordoet van mensen over de hele wereld..
Maar een te hoog toerental maakt dit probleem alleen maar erger.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik heb er inderdaad ook e.e.a. over gelezen. Het is geen op zich zelfstaand geval. Ik meen echter wel dat dit probleem bij nieuwe types zou zijn verholpen.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Wellicht komen die pads in aanmerking om om te ruilen. Een kwaliteitspad dient toch vele 10-tallen auto's mee te gaan (ook al zien ze er dan verre van nieuw uit).
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Precies. De Lake Country pads die ik voor de DAP900 heb gebruik ik toch zeker al twee jaar. Heb een keer een nieuwe witte pad gekocht omdat het velcro niet meer aan de backing plate wilde hechten. Maar verder al jaren plezier van. Deze nu naar twee keer gebruiken.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik denk dat dat ook het geval is Leon. Ik ben deze post gestart omdat ik benieuwd ben naar de ervaringen van anderen. Of ik niet de enige ben, want in dat geval zou de kans groter zijn dat ik iets fout heb gedaan en het niet zo zeer aan het product ligt.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik denk even aan de leverancier melden en dan zal het echt wel opgelost worden Nicky.
Zo doe ik dat eigenlijk altijd gaat dan altijd wel goed.
Ja, je krijgt gewoon een nieuwe omdat het een bekend probleem is, maar met de nieuwe kreeg ik hetzelfde probleem. Met de andere kleuren heb ik geen last.
Dus ik laat de groene tegenwoordig gewoon links liggen. Geen probleem
 

nicknameless

V.I.P. Member
Mijn groene Rupes pad na 1x m'n auto te hebben gedaan. Randjes en oppervlak zijn flink gehavend.
Bewust niet schoon gemaakt in de padwasher omdat ik vermoed dat de BF juist dan de pad sloopt in de padwasher. Gewoon onder de kraan uitgespoeld en op de d/a droog geswierd.

Overigens heb ik niet hoger dan standje 4~5 gewerkt ermee.

Blauwe pad helemaal nog niet gebruikt. Met de overige pads heb ik er geen last van.
Volgens mij kan het geen kwaad voor de werking ervan.

20150526_225037.jpg

@IbizaSigno / Nicky,

knal je foto's eens op de fb pagina van Rupes. Ben benieuwd naar hun reactie.
https://www.facebook.com/RUPEStools?fref=ts
 
Laatst bewerkt:

Chris van S.

Premium Member
@Ketoembar/ @nicknameless een paar weken terug liep ik tegen hetzelfde probleem aan als @IbizaSigno. Inmiddels hebben Nicky en ik het er samen over de app al uitvoerig over gehad. Zelf heb ik weinig gevoel en daardoor weinig vertrouwen tijdens het polijsten met de groene pad en dus is het resultaat niet zoals ik wil. Daarom hebben Nicky en ik het ook gehad over alternatieven. Ben benieuwd hoe jullie de alternatieven bekijken aangezien ik een andere pads wil proberen waar ik mij wel prettig bij voel.

Alternatieven op de Bigfoot
- Rupes MF pads
- Lake Country HD Orbital Blauw
- Scholl Concepts Spider pad (icm met SC S3 gold?)
- Hamach Geel
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Klopt @Chris van S. zou een gele mf pad hetzelfde resultaat bereiken als de groene foam pad?
Waar het mij om gaat is om of dezelfde maar dan geen slijtende pad te vinden of een pad met dezelfde 'cut'. Want zoals @nicknameless zegt, het zal er wel om werken. Maar ik heb ook al gelezen dat de pad uit elkaar kan ploffen. En met de backing plate op lak zit ik niet op te wachten.
 

Chris van S.

Premium Member
De Lake country Hd en spiderpad vind ik erg fijn.

En wat vind je zo fijn aan deze pads?

In hoeverre zijn andere merken pads bestand tegen het "geweld" van de 15 en/of 21mm slag van de Bigfoot?

LC pads zijn speciaal voor hoge uitslag machines ontwikkeld. De achterzijde van de LC pads zijn wat harder wat een stuk stevigheid en dus stabiliteit brengt, de pad zelf is weer zachter. Afgelopen zaterdag heb ik gewerkt met de LC pad en het rustige karakter van de pad bevalt mij wel op de bigfoot. Je kan de contouren van de koets makkelijk volgen e.d.

Ben zelf ook nog benieuwd naar de LC spider pad omdat er zo positief over word geschreven. Denk dat ik deze ook wil aanschaffen om te vergelijken. Maar wellicht heeft iemand anders die vergelijking al gemaakt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan