Rupes lh19e

ric325i

Active Member
3064BE00-6712-4363-9581-6576DB198FBE.jpeg
Recent is de Rupes lh19e toegevoegd aan het machine park.
Technische gegevens:

  • Steunplaat ondersteuning: 50-150mm
  • Vermogen: 1200 Watt
  • Toeren: 450-1700 toeren per minuut
  • Gewicht: 2200 gram
  • Draad steunplaat: M14
  • Lengte kabel: 9 meter
Vandaag heb ik er ook mee gewerkt.
Bijgeleverd zijn ook een Rupes blauwe en gele Rotary pad alsook blauw en gele Rotary polish.
De blauwe pad = relatief zacht maar icm Rupes blauw Rotary zeker in staat swirls te laten verdwijnen op een keiharde lak.
De gele pad =niet geprobeerd omdat ik toch niet wil finishen met een Rotary.
Ook heb ik wat andere pads geprobeerd.
Scholl blauw =(medium cut) is denk ik een fractie harder dan de Rupes blauwe pad en werkt op zich goed.
Scholl paars = Een stuk harder dan de Rupes blauwe pad en ik vind een wat hardere pad lekkerder werken/beter te sturen dan een wat zachtere pad. Scholl Paars is op dit moment zeker favoriet op de Rotary.

Qua handeling is er niet zo heel veel verschil met mijn Rupes 18 echter was de progressieve schakelaar even wennen icm de snelheidsregelaar. Eenmaal gewend is dat best makkelijk.
De bijgeleverde backingplate is dunner en iets flexibeler dan mijn oude backingplate werkt erg prettig!
Persoonlijk vind ik het jammer dat Rupes er een gele pad (combo polijstmiddel ) in het pakket doet ipv bv de Rupes blauwe wollen pad daar de meeste detailers toch finishen (hoop ik wel) met een exentrische machine.
Wat verder ook opvalt in de Rupes Rotary range kun je zelfs wel een witte finishing pad kopen maar ik zag zo snel geen medium pad/combo. Niet elke lak is keihard denk ik dan.89504AB0-49DF-469E-ABC0-A71CC73B0D77.jpeg
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Een mooie aanwinst @ric325i. En beest van een machine aan de specs te zien. Ik dacht altijd dat deze 900 watt waren, maar nu zie ik 1.200 watt.
 

ric325i

Active Member
Ik zou zelf graag zien dat er nog een Rupes steunplaat beschikbaar kwam voor 3” pads.
De blauwe Rupes pad is trouwens wel van ander foam als de uitvoering die gemaakt is voor de Bigfoot machines (daar was ik al helemaal geen fan van) en de pad is op zich prima echter zal ik er niet nog meer van aanschaffen.
Wel wil ik nog de Rupes blauwe wol pad gaan proberen daarnaast wil ik nog wel eens wat pads van Lake country erbij.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan