rupes pads.

peterscheidsbach

New Member
goedemiddag mede forummers.

misschien een stomme vraag maar zijn de rupes pads gewoon te gebruiken op elke DA machine met 5.5 inch backing plate?

En kan ik dan ook gewoon als leidraad kijken naar de kleur van de pad icm kleur van polish.

groet Peter
 

nicknameless

V.I.P. Member
Je kan de Rupes pads gewoon gebruiken op een D/A. De kleuren van de pads corrseponderen met de kleuren van de polijstmiddelen.
Het is geen verplicht gegeven dat je de blauwe pad ook met de blauwe dop polijstmiddel enz. moet gebruiken. Je komt er maar op 1 manier achter welke pad/polijstmiddel combinatie werkt: testspot maken ;)

Ik meen me te herinneren destijds op een Rupes clinic, dat de Rupes pads NIET geschikt om te gebruiken op de rotary. Dan kunnen ze namelijk imploderen waardoor ze onbruikbaar zijn.
Misschien dat @Stefan dit kan bevestigen?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
De Rupes pads zijn prima te gebruiken op een andere dual action polisher. Op een rotary kan dat naar mijn idee ook prima maar wellicht zijn de cutting pads een beetje aan de harde/grove kant voor gebruik met een rotary. Het imploderen van pads komt eerder voor als men andere zwakkere pads op een Bigfoot gaat gebruiken, door de grote uitslag loopt de temperatuur in de pad dan zodanig hoog op dat het schuim in de pad implodeert.
 

pro-detailer

Active Member
uit ervaring kan ik zeggen dat de pads van rupes prima gaan op een rotary, ook de blauwe MF pad met de course compound kan. echt dit is geen beginners combi.
ervaring met de rupes pads op een andere d/a heb ik niet. maar ik zou idd zo wel zeggen dat dit geen probleem zou moeten zijn.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan