Rupes

Kevin

New Member
Natuurlijk verteld Rupes in hun YouTube filmpjes dat hun eigen pads en polish de beste zijn voor hun machines.

Maar is dat ook zo?
Natuurlijk passen ze wel het beste op de machine, het zijn goede kwaliteit pads, die zeker ook goed matchen met het polijstmiddel van ze.

De ervaring leert bij mij wel dat met zo'n wat krachtigere machine goedkope pads wat minder lang meegaan.. Maar ik heb daar niet heel veel ervaring mee verder, ik pak vaak voor iedere klus nieuwe en gebruik de oude als handpads of voor minder belangrijke auto's.
 

Epsilon

Premium Member
Ik gebruik mijn Rupes LHR15 MK2 niet zo vaak, maar het gaat prima met de Chemical Guys Quantum pads en CarPro Gloss pads die ik heb. Dit zijn pads met een gat in het midden en dus beter bestand tegen hitte.
 

Kevin

New Member
Ik gebruik mijn Rupes LHR15 MK2 niet zo vaak, maar het gaat prima met de Chemical Guys Quantum pads en CarPro Gloss pads die ik heb. Dit zijn pads met een gat in het midden en dus beter bestand tegen hitte.
Dat zijn ook geen "goedkope" pads, maar premium alternatieven. Zoals je al zegt, met gat en vast ook met een goede verlijming van het klittenband.

Wat ik weet is dat, hoe groter de uitslag en snelheid, hoe meer warmte er in een pad komt. Iets waar je altijd rekening mee moet houden, welke pad je ook gebruikt.

Ben nu laatst begonnen met microvezel Pads, ook weer een hele andere manier van werken..
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Natuurlijk verteld Rupes in hun YouTube filmpjes dat hun eigen pads en polish de beste zijn voor hun machines.
Maar is dat ook zo?
Rupes claimt in hun communicatie dat ze de hele trits (Machine-Pad-Polijstmiddel) consciëntieus op elkaar afstemmen. Ik twijfel daar niet aan maar je kunt natuurlijk een persoonlijke voorkeur hebben voor een andere pad en/of een ander polijstmiddel.
Bij mijn bezoek aan de Rupes productiefaciliteiten in Vermezzo heb ik ook de productie van de foampads gezien, en ik was onder de indruk van de ontwikkeling en de techniek die daarin gaan zitten.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan