Schimmel in gele foampad

Chris van S.

Premium Member
Ik kwam vandaag tot de ontdekking dat er soort van schimmel in mijn gele foampad zit. Pad heb ik 1x gebruikt om te oefenen, daarna goed gereinigd en op zn kop laten drogen op en was rekje. Daarna is de pad droog en in zn verpakking bewaard in de tas van de DAP900 V3.

Wat doe ik fout? En is deze pad nog te redden? (zie foto's)20140818_225456.jpg20140818_225524.jpg
 
Laatst bewerkt:

JRM

Active Member
Ik merk zelf bij pads ook condens in een afgesloten zak. Bij mij stond het altijd in de schuur, bovenop een kast en rechtonder een plat dak. Warm weer is dan volgens mij de oorzaak
Misschien toch nog vocht in de pad. Het is i.i.g. gaan zweten in het zakje, naar mijn mening.
Of dit nog te redden valt weet ik niet. Schimmel is een vervelend iets.Probeer eens een hadwasje met een beetje dreft.
Tegenwoordig haal ik de lucht ook goed uit de zakjes, alvorens op te bergen in een doos waar de pads precies in passen. Ik heb er geen last meer van gehad.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
+1 Pad is te vochtig geweest.......schoongemaakte pads altijd buiten laten drogen met de velcro naar boven (het liefst in de zon....) en ik stop ze nooit in een zakje ! Gewoon los in de top-box bij alle andere pads.....deksel wel dicht houden....nooit ergens last van......:)
 

Woody

V.I.P. Member
Als mijn pads "droog" zijn laat ik ze altijd nog een dagje extra drogen zodat ik zeker weet dat ze ook echt droog zijn ;)
 

Chris van S.

Premium Member
Heren, bedankt voor de antwoorden. De pad heb ik zo goed als mogelijk schoongemaakt en laat hem extra extra goed drogen. Dan kijk ik even aan of pad zo blijft....
De pad berg ik op bij alle andere pads in het daarvoor geschikte vak in de tas van de DAP900. Zoals onderstaande foto, om beetje stof tegen te houd ik ze in originele verpakking die "open" is.

20140621_145052.jpg

Hoe bewaren jullie trouwens jullie doeken en handpads? Ook niet in hun verpakking? Ik heb mooie plastic boxen waar ik de pads en doeken bewaar in verpakking om extra zeker te zijn om stof tegen te gaan.

20140622_112733.jpg
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Al mijn doeken gaan schoon de topbox in, pads in aparte topbox (ik heb er nogal wat......) ook na het wassen, nooit meer in plastic........deksel erop, stof geen kans..........;)
 

nicknameless

V.I.P. Member
Die van mij verdwijnen in de Festool systainers, droog, donker en opgeslagen op kamertemperatuur.

20140507_145710_zps3hi8l8dy.jpg
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ook gewoon los in een vergelijkbare box als bij FiveCX-5. En niet meer in de verpakking als ze eenmaal gebruikt zijn. Ik krijg de doeken trouwens nooit meer zo netjes opgevouwen in de verpakking als @Stefan
 

nicknameless

V.I.P. Member
Ik denk niet dat de schimmel invloed heeft op de werking van de pad. Ik zou em even flink uitwassen met een paar spraytjes APC, Dasty en/of een paar druppels Dreft. Desgewenst even droog slingeren op de D/A.
Daarna te drogen leggen.
 

Chris van S.

Premium Member
Lekker snelle reacties. :p En eigenlijk had ik de antwoorden kunnen weten toen ik de vraag stelde haha! Denk dat ik vanavond even rondje plastic ga graaien :p

@nicknameless Dat is pas een profi opberg systeem wat jij hebt. Zoveel poetsproducten heb ik zeker (nog) niet :)
Enne pak de gele pad nog even goed aan zoals jij omschrijft ;)
 

Cavemania

V.I.P. Member
Die Systainers zijn inderdaad mooie dingen, zoek er eigenlijk nog een paar alleen de prijs houdt me tegen.
 

Gio

Active Member
Systainer (look a likes) & zandvoort ff googelen...
Bij mij is er een witte pad gaan verpulveren? Foto volgt. Zitten samen in een kist en alleen deze is aangetast...
 

Pino

Premium Member
Ik heb ook wat lichte schimmelplekken op een witte Kompressor pad. Wel alleen op het velcro stuk.
Ik doe tegenwoordig ook wat @Woody doet: als de pads droog lijken, ze toch nog een dagje extra laten drogen.
Het lijkt er op dat er toch nog best wat vocht binnenin het foam kan zitten als de buitenkant droog lijkt.

Die ene pad die licht beschimmeld is, is overigens nog prima te gebruiken.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan