ScratchShield lijmen

Discussie in 'ScratchShield' gestart door Cavemania, 22 sep 2014.

1. Cavemania

Cavemania V.I.P. Member

Ik kreeg van @Stefan de tip toen ik mijn ScratchShields kocht om de "pootjes" vast te lijmen. Heb ik natuurlijk keurig gedaan met PVC lijm (die je ook gebruikt voor de riolering). Nu een tijdje later begint de lijm los te laten.

Wat voor lijm hebben jullie hiervoor gebruikt?
  2. Addy

Addy V.I.P. Member

Ik irriteer me er ook mateloos aan dat die steuntjes veel te makkelijk los laten.
    Lijmen zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.
  3. Superb

Superb Active Member

Ik gebruik al een paar jaar de roosters van Grit Guard. Deze hebben geen verstelbare pootjes, maar de rooster blijft wel in elkaar. Misschien een optie om die te overwegen ipv met lijm te gaan werken?
  4. nicknameless

nicknameless V.I.P. Member

Ik heb Tec7 gebruikt.

De losse steuntjes vast gezet op de juiste positie en daarna een worstje naast/tegen de grittguard leggen.
    Daarna goed laten drogen.

Je zou ze ook eens kunnen vast "solderen". Je smelt als het ware het kunststof aan elkaar.
    Gebruik hiervoor een electronica soldeerbouten een niet al te grote soldeertip.
  5. Cavemania

Cavemania V.I.P. Member

6. IbizaSigno

IbizaSigno V.I.P. Member

Twee componenten kunststof lijm een idee?
  7. Cavemania

Cavemania V.I.P. Member

Wellicht ook. Zal er a.s. zaterdag eens voor gaan zitten.
  8. 5T-3F-4N

5T-3F-4N V.I.P. Member

Op advies van Stefan heb ik ze ook aan elkaar gelijmd, zo'n 10 wasbeurten verder zitten ze nog steeds degelijk in elkaar! Ik had nog lijm liggen en die heb ik toen gebruikt, zal vanavond even kijken welke lijm ik heb gebruikt.

Edit: gewone Patex contactlijm gebruikt.

Edit2: ik had nog foto's er van.

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 24 okt 2014

Deel Deze Pagina