Slecht uitwrijven na polijsten

Davey

Member
Hallo allemaal!
Ik heb een vraag/probleem
Ik moest een auto polijsten dus eerst gewassen alles erop en der aan daarna gekleit! Afgewassen en goed ontvet uiteraard daarna gepolijst maar kreeg het polijst residu heel en heel slecht uitgewreven! Hebben jullie dit al is meegemaakt of heb ik een stap overgeslagen of niet goed gekleit? Heeft er iemand een tip!

Mvg davey
 

Davey

Member
Die van monello! Compound polish en finale en heb dan maar van ellende die van monello gepakt voor het residu weg te wrijven maar vond het nogal raar want heb dit nog nooit gehad
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Heb dit ook vaak bij de Monello Inizio gehad.Heb nu de polijst van Scholl Concepts en geen last van opdrogende polijstresidu tot nu toe.

Heb je ook een keer een drupje Finale bij de Inizio gedaan tydens het polijsten , kan ook wel eens helpen.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Had eerst ook de Monello`s staan.In het begin weinig problemen mee.Maar werdt steeds erger met de Inizio.Veel gummen en lastig uit te poetsen.

Daarom overgegaan op de Scholl Concepts.Vindt dat fijn spul.Kan je ook langer mee doorwerken ten opzichte van de Monello.
 

Davey

Member
@RST-Smurf nee dat heb ik nog niet gedaan maar zal het morgen gelijk proberen als het weer gebeurt! Maar heeft dat dan een of andere reden want heb al tig autos gedaan met de monello serie vind ze heerlijk werken maar als dit vaker gebeurd verdwijnt hij! En dan gaan we nog stapje duurder met polijstmiddellen! Bedankt voor uw reactie!!
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Finale heeft meer olieën.En zal dus wat meer "smering" geven.

En over de Scholl heb ik je een PBtje gestuurd ;)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Inizio kan daar met bepaalde lakken inderdaad wel eens last van hebben, met de nieuwe Veloce (menzerna FG400) ben ik dit verschijnsel echter nog niet tegengekomen.
 

Black Widow

V.I.P. Member
De Menzerna (=Monello) staan hier bekend om. Veel te wispelturig. Zelf heb ik Menzerna weggedaan en Meguiars M105/M205 en de Chemical Guys V serie genomen en er nooit 1 seconde spijt van gehad.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Het gummen van de Inizio herken ik wel, maar ik vind de Mezzo en de Finale nog steeds een goed polijstmiddel hoor. Ik moet er wel bijzeggen dat ik voornamelijk VAG lakken polijst. Volgens mij heeft ieder polijstmiddel zijn gebruiksaanwijzing die van de Inizio is dat je niet te lang doorwerkt, terwijl dat met de Finale juist wel kan.
Hoe grover het polijstmiddel hoe droger hij opwerkt natuurlijk.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Het is natuurlijk ook niet voor niets dat Inizio opgevolgd is door de Forza en weer later door de Veloce.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Het fenomeen 'sticky paint' is iets wat ik enkel bij de Menzerna / Monello polijstmiddelen heb meegemaakt. Bij de andere polijstmiddelen had ik er geen last van. Op een gegeven moment heb je er dan wel mee gehad.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik heb altijd de gedachte gehad dat sticky paint toch echt aan de lak lag. Al zal het best zo zijn dat sommige polijstmiddelen daar wat vergeeflijker op reageren dan andere.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan