Ss6 chemical guys

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Het is mijn eerste keer een dat ik een coating ga zetten. Klein vraagje.
Polijsten schoonmaken glaze coating.?
Of glaze helemaal vergeten..?
Alvast bedankt.
De Glaze hélemaal vergeten. Coating moet op een zo schoon mogelijke lak. Dus na het polijsten minimaal een rondje met Eraser oid, en het liefst 2 rondjes.
 

Kilometervreter

überspammer
@Ted zet je auto nou eerst eens in een lekkere wax zoals deze http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=100799

Daarmee is je auto voor de zomer zeker goed beschermd en geeft nog een mooiere (lees vettere) glans dan een coating.
Door je auto deze zomer een keer of twee van een waxlaagje te voorzien leer je de auto ook kennen en weet je als hem dan in een glascoating wil zetten de lastige hoekjes en gaatjes.
Door je auto in de wax te zetten krijg je ook gevoel met en voor je lak en dit heb je bij een glascoating gewoon nodig, hoe dik moet het hoe lang en op welke manier moet ik de applicator aanzetten etc.

Die SS6 blijft echt wel tot na de zomer goed!

Just my two cents..................:)
Dat potje wax past er echt nog wel bij achterin
 

nicknameless

V.I.P. Member
Daarmee is je auto voor de zomer zeker goed beschermd en geeft nog een mooiere (lees vettere) glans dan een coating.

Ik weet het zo net nog niet of een wax zorgt voor een mooiere (less vettere) glans. Juist de voorbereiding zorgt voor een mooiere (lees vettere) glans...

De enige mogelijkheid om dit te meten, is met een glansmeter.

Smeer eens een waxlaagje op een smerige auto, glimmen gaat ie niet hoor...

Just my three cents ... ;)
 

Ted

Member
Glimmen vind ik wel leuk en het moet wel maar mijn prioriteit is gewoon echt bescherming.

Onze buurman op de zaak is een reinigt zand nou is dat niet zo erg. Maar dat het allemaal naar ons waait vind ik niet zo leuk :mad: :(

Ik heb de poets van surfcity ook al in me collectie en vind em echt super hoor.

Geen ruzie maken he mensen :p
 

2shiny

V.I.P. Member
Coatings zijn mooi, maar je kan zeker hetzelfde of mooier behalen met een goede wax. Ht zit hem namelijk 95% in de voorbereiding.
Ga nu niet gaan denken dat je plots geen zand meer op je wagè zal hebben. als ik de mijne gewassen heb, danligt een half uur later er alweer stof en zand op.
 

nicknameless

V.I.P. Member
En daarbij biedt een coating een veel 'hardere' bescherming dan een wax en/of sealant en is de standtijd, mits goed voorbereid, zelfs een jaar.

Ik heb ook een coating op m'n auto, in dit geval de Polishangel Glasscoat Cosmic 9H Multi Color Sealant en een overlaat had ooit een doos met Raket ijsjes op m'n dak gezet. Toen ik dit zag, degene vriendelijk doch zeer dringend verzocht de doos eraf te halen, zag ik naderhand toch allemaal lichte krassen doordat de doos eraf geschoven was...:mad:

Uiteraard is een coating, om het even welke, geen garantie dat de lak swirl/krasvrij blijft...
 

Ted

Member
Coatings zijn mooi, maar je kan zeker hetzelfde of mooier behalen met een goede wax. Ht zit hem namelijk 95% in de voorbereiding.
Ga nu niet gaan denken dat je plots geen zand meer op je wagè zal hebben. als ik de mijne gewassen heb, danligt een half uur later er alweer stof en zand op.

Ik snap heus wel dat hij nog vies en stoffig word.

Maar een wax geeft 0 bescherming tegen krasjes en swirls en een coating toch wel iets. ?

En je kan over je coating toch ook nog een wax laag zetten.?
 

nicknameless

V.I.P. Member
Een coating is krasbestendiger dan een wax en/of sealant, maar wel in beperkte mate. Zie mijn eerdere post over de doos.

Uiteraard kun je over een coating een wax, sealant of detailerspray met waxtoevoeging naar keuze zetten.
 

2shiny

V.I.P. Member
De coating zou iets krasbestendjger zijn. Maar je ziet de swirls nog sneller erop. En geloof me, die kras-resistentie stelt bijna niets voor
Je kan ze ook niet snel maskeren met een glaze, dan ben je hey effect van een coating kwijt.

waarom zou je een wax over een coating leggen? Dat snap ik nu eens echt niet...
daarbij zal de wax heel slecht tot niet aanhechten aan een coating.
 

Ted

Member
De coating zou iets krasbestendjger zijn. Maar je ziet de swirls nog sneller erop. En geloof me, die kras-resistentie stelt bijna niets voor
Je kan ze ook niet snel maskeren met een glaze, dan ben je hey effect van een coating kwijt.

waarom zou je een wax over een coating leggen? Dat snap ik nu eens echt niet...
daarbij zal de wax heel slecht tot niet aanhechten aan een coating.

Omdat ik dat wel eens lees dat ze dat doen.?

Ik weet het nu niet meer :(
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Als jij het wil zet je toch die Second Skin 6 er op. Op zo'n grote wagen als de jouwe denk ik dat het niet elke keer feest is om te waxen. In dat soort gevallen denk ik dat het fijner is een coating te hebben die langdurige bescherming biedt.
 

Ted

Member
Als jij het wil zet je toch die Second Skin 6 er op. Op zo'n grote wagen als de jouwe denk ik dat het niet elke keer feest is om te waxen. In dat soort gevallen denk ik dat het fijner is een coating te hebben die langdurige bescherming biedt.

Daar heb ik geen probleem mee vind heerlijk om lekker bezig te zijn aan me tuut. Gaat mij echt om de bescherming tegen swirls. Hij is zwart dus je ziet alles.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan