steenslag-/krassen be-/bijwerken

nicknameless

V.I.P. Member
Ik wist niet zo goed in welke (sub)categorie dit vanlt, dan maar hier. Verplaatsen is geen probleem.


Je kent het wel, de voorkant van je auto ziet eruit als een krater landschap, een onverlaat vond het grappig je auto te voorzien van allerlei striping ...

Nu is het be-/bijwerken hiervan een arbeids intensieve klus; ontvetten, meermaals opvullen, wetsanden, polijsten enz.

Nu zat ik eraan te denken om dit soort lakdefecten machinaal te bewerken met een airbrush:
onderstaand model wordt voornamelijk gebruikt in de hobby sfeer.

Set airbrush toestel AB 100 samen met micro compressor MK 240.
De ideale set voor modelbouwers en hobbyisten.

De airbrush AB 100
heeft een single action functie en is vandaar ook geschikt voor beginners.
Het handstuk is uit kunststof en heeft een verstelbare sproeier.
Dit toestel is alleen geschikt voor in water oplosbare verven..

De micro-compressor MK 240
is licht, door het compacte formaat zeer handig en maakt ook weinig lawaai!
Wordt geleverd met adapter en 200 cm luchtslang.
Ook worden er 2 verfreservoirs meegeleverd.
Dit toestel is echter alleen geschikt voor airbrush werk!

TECHNISCHE GEGEVENS:
* Vermogen : 85 W , 220 - 240 V, 50-60 Hz
* Luchtvermogen : 12 l/min
* Luchtdruk : 2,0 bar
* Gewicht : 1300 gr
Px27120_zpsb60a4d74.jpg


airbrush_compressor_proxxon_gr_zpsb9821434.jpg


Zou dit iets zijn?

Zou je dan bijvoorbeeld bij de dealer de juiste lakstift kunnen halen, deze leeg gieten in het potje en dan spuiten?
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Als het een watergedragen verf is moet het wel lukken om te spuiten. Of het resultaat is wat je vooraf zou verwachten weet ik niet. Het ligt helemaal aan je ervaring als airbrush spuiter of je het ook een beetje strak krijgt lijkt me.
Werken de spotrepairders eigenlijk ook met dergelijke apparatuur?
 
Laatst bewerkt:

FiveCX-5

V.I.P. Member
Denk, dat daar ander soort verf in moet, dan wat er in zo`n lakstift zit...........en waarschijnlijk kan je de putjes daar niet mee opvullen, zodat je dat altijd zult zien,

Patrick, je zei wel in je aanvang van het topic : ontvetten en meermaals opvullen (dat zal dan inderdaad moeten gebeuren, voordat je deze airbrush gaat gebruiken)

Was hier op dat andere forum al niet iets over gezegd ? Dacht het wel......:cool:
 

Gio

Active Member
..en ik ben bang dat het niet erg blijvend is. De truc van watergedragen lak is het uitharden op temperatuur anders veeg je het er zo weer af.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan