Velgenwax/sealent

Ooit heeft @nicknameless op een ander forum een test geplaatst van een test met 3 verschillende velg sealents/waxen. Ik weet niet meer wat de uitkomst was. Wel weet ik dat daar die van Chemicalguys, Mint Tims wheel wax en Angelwax niet bij zaten. En hier ben ik juist wel benieuwd naar.
Heeft iemand met een van deze producten ervaring?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Met geen enkel van de drie door jou genoemde producten heb ik ervaring. Zelf heb ik jaren met volle tevredenheid Poorboys World Wheel Sealant gebruikt. De laatste keer heb ik hier thuis voor de velgen een setje CarPro Dlux aangeschaft. Een coating die heel goed het werk doet! Voor derden gebruik ik nog wel eens Wheel Sealant of ik grijp naar Basics of Bling wax van Dodo of een pufje spraysealant zoals Angelwax Corona, Dodo Red Mist of CarPro Reload.
 

Superb

Active Member
+1 voor de Poorboys World Wheel Sealant. Ben daar zelf nog erg tevreden over. Heb een setje CarPro Dlux aangeschaft en ga die hopelijk op de velgen zetten in de zomervakantie. Kijken hoe dat bevalt.
 

Pino

Premium Member
Dlux of Gyeon Rim bijvoorbeeld.
Scheelt je wel een hoop werk met velgen reinigen.
 

subarke

Active Member
hier even op inpikken...ik heb de poorboys wheel sealant ook sins kort staan en vroeg me af is deze bestand tegen zout enz tijdens de winter of zet ik beter een laagje collinite 845 op de velgen? sta met wintervelgen van een maat die ik heb moeten schoonmaken en er dit weekend op moeten maar wil er toch iets opzetten van bescherming...
heb dus de wheel sealant van pb of de collinite 845 of de soft99 12 monthscoat staan wat lijkt het best van de 3 voor jullie op wintervelgen? het moet snel gaan dus1 van deze 3 maar ik bestel de dlux nog wel eens voor later ;-)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Goed bezig! Moet je de winter wel eem door kunnen komen. Onze buren doen nagenoeg nooit iets aan hun auto en die velgen zien er na de winter ook altijd wel netjes uit.
 

ric325i

Active Member
Mijn winterset gaat in de Wheelwax velgenwax en dat zat er vorig jaar +/- 1/2 maanden op (schatting) daarna hou ik ze bij met Reload. Voor mijn Breedset heb ik de Wolfs Rim coating staan welke ik wil gaan proberen voor de zomer.
Als ik ergens een hekel aan heb dan is het velgen schoonmaken dus we gaan het zien of zo'n coating het waard is...
 
Even een kleine toevoeging over de velgen bescherming.
Ik kreeg te horen dat Rimwax maar 2 tot 3 wasbeurten mee gaat, omdat de meeste velgenreinigers zo agressief zijn. Kan iemand dat bevestigen?
Geeft een coating wat meer glans aan een velg en hoe lang gaat dit mee?
 

ArjanD300

Premium Member
Heb hier wheelwax staan, als ik ze daarmee behandel glanzen ze wel enorm.
Verder qua standtijd en bescherming etcetc kan ik er eigenlijk niet veel over zeggen, ze worden wekelijks gewassen met mits, borstel en kwasten.

Dlux daarin tegen gebruik ik al heel lang, hoe lang de zomer en winterset inmiddels erin staan geen idee maar loopt zeker tegen de twee jaar als niet meer is.
En deze doet nog steeds zijn werk, het is niet zo als in het begin, beading id duidelijk minder maar de sheating is er nog steeds !

Meer glans met Dlux ? Mwhaa meer zou ik niet zeggen, maar het glanst zeker heel mooi diep als het vers is...
 

ric325i

Active Member
Polijsten = glans en ik denk ook als het om velgen gaat.
Als je een velgenwax gebruikt moet je geen velgenreiniger meer gebruiken ,is ook niet meer nodig gewoon water en shampoo gebruiken.
 
Ik heb sinds een weekje nieuwe velgen op mijn auto, nu wil ik over een maandje op de buitenkant van mijn velg een bescherming aanbrengen en de velg en dan ook de binnenkant gaan reinigen met een velgenspray. Welke bescherming kan ik het best pakken? Ik zat eerst aan een coating te denken, maar dan zou ik ook eigenlijk de binnenkant van de velg moeten meepakken en dus de wielen moeten demonteren, wat ik eigenlijk nog nooit gedaan heb. Daarom pak ik dus liever een gewone velgenwax, maar nu ben ik bang dat ik deze makkelijk weg was, aangezien ik aan Dcon zit te denken. Als ik CG Diablo pak die milder is, blijft de standtijd van een velgenwax langer?
 

Kilometervreter

überspammer
Als je velgensealent of wax op een schone velg zet heb je geen velgenreiniger meer nodig, dan voldoet een milde shampoo al om je velg weer schoon te krijgen!
Ook hier zou ik Poorboys wheel sealent pakken, goed product dat ikzelf ook altijd gebruikte voordat ik de Carpro DLux ondekte :).
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik heb al jaren geen velgenreiniger meer gebruikt. Aan het einde van het seizoen gebruik ik het een keer en dan is het eigenlijk niet eens nodig. Als je regelmatig de velgen schoonmaakt zal je zien dat je geen velgenreiniger nodig hebt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan