vogelshit

Black Rocco

New Member
Hey Luitjes,

Nou ben ik eigenenlijk nooit boos, maar gister trof ik 3 grote vlerken aan op de motorkap van m'n Rocco waardoor ik toch redelijk pissed was, mede omdat diezelfde week ik ook al geraakt werdt. Lekker ook vol in de zon. Nu stapte ik een uur daarvoor uit de auto thuis dus redelijk korte tijd ertussen, ik heb daarom eerst wat warme doeken erop gelegd, en daarna met spray & wipe de grootste zooi erafgehaald, naar wasbox gereden en motorkap gewassen. Na drogen was ik er al bang voor, plekken lijken al ingetrokken.

Ik heb vandaag de motorkap gekleid, en behandeld met 1 pass CG V36 op een witte pad. Dit hielp wel iets, maar nog steeds irritant zichtbaar. Verder gegaan met 2 passes CG V34 op een oranje pad, beter resultaat en heb 1 plek geheel weggekregen, daarna weer terug naar V36. De andere 2 zijn ook "nagenoeg" weg maar toch zie ik ze nog heel lichtjes zitten.

Ik vraag me af of ik qua polijsten goed gehandeld heb of dien ik met zwaardere middelen (bv groene pad, V32) aan de slag te gaan, of had ik meerdere passes moeten doen? Ik ben echter bang dat er eea al ingebrand is en je t r nooit meer uitkrijgt.

Thanks in advance for any comments :)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Lastig te zeggen. Op mijn vorige auto, Seat Ibiza, had ik ook een plek gekregen door vogelpoep. Na wat polijstwerk is deze stukken minder geworden maar nooit helemaal weg. Dat kwam ook omdat ik zelf jiet verder durfde te gaan. Misschien zou je het eens met een spotpad kunnen proberen en een compound. Daarna afbouwen en dan finishen.
 

Black Rocco

New Member
Lastig te zeggen. Op mijn vorige auto, Seat Ibiza, had ik ook een plek gekregen door vogelpoep. Na wat polijstwerk is deze stukken minder geworden maar nooit helemaal weg. Dat kwam ook omdat ik zelf jiet verder durfde te gaan. Misschien zou je het eens met een spotpad kunnen proberen en een compound. Daarna afbouwen en dan finishen.

Bedankt voor de feedback. Die spotpads ken ik niet, vereist dit nog een speciale werkwijze?
 

Kilometervreter

überspammer
Bedankt voor je advies. Ik heb nog geen ervaring met wollen pads, hoe ga ik hier mee te werk? Als alternatief dus een flashpad van 76 MM voldoet daarvoor?
Wol werkt eigenlijk alleen op een roterende machine,vind ik, de Flashpad geeft hetzelfde resultaat als wol maar dan op een DA.
Gewoon met bv V32 op stand 1 inwerken en op stand 4/5 rustig polijsten, de flashpad ontwikkelt wel iets aan warmte maar niets verontrustend.
hierna weer mat zachtere pads en polijstmiddelen afbouwen.

De 76 mm is perfect hiervoor, gemaakt voor spots :)
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Als birdsh*t er te lang opligt dan ben je sowieso de klos. In die vieze drek zit iets ammoniakachtigs. Mijn ervaring is dat dit door de blanke lak trekt en vervolgens je lak opvreet. Al je correctiepogingen zullen leiden tot afname van je blanke laklaag maar niet tot het oplossen van de beschadiging van je kleurlak door de vogelenschijt.
De enige oplossing is om zo snel mogelijk nadat je gezien hebt dat er birdsh*t op je lak ligt het er afhalen, desnoods met water uit de regenton, als je het maar verdunt en verwijdert.
 

Kilometervreter

überspammer
Als birdsh*t er te lang opligt dan ben je sowieso de klos. In die vieze drek zit iets ammoniakachtigs. Mijn ervaring is dat dit door de blanke lak trekt en vervolgens je lak opvreet. Al je correctiepogingen zullen leiden tot afname van je blanke laklaag maar niet tot het oplossen van de beschadiging van je kleurlak door de vogelenschijt.
De enige oplossing is om zo snel mogelijk nadat je gezien hebt dat er birdsh*t op je lak ligt het er afhalen, desnoods met water uit de regenton, als je het maar verdunt en verwijdert.
Soms wel soms niet. topicstarter schrijft dat er al heel wat correctie gehaald is, dus ik ga ervan uit dat het (nog) niet doorgevreten is. Ik weet dat het ook heel snel kan gaan, maar ik denk dat een poging met de flashpad toch wel de moeite waard kan zijn!
 

Black Rocco

New Member
Als birdsh*t er te lang opligt dan ben je sowieso de klos. In die vieze drek zit iets ammoniakachtigs. Mijn ervaring is dat dit door de blanke lak trekt en vervolgens je lak opvreet. Al je correctiepogingen zullen leiden tot afname van je blanke laklaag maar niet tot het oplossen van de beschadiging van je kleurlak door de vogelenschijt.
De enige oplossing is om zo snel mogelijk nadat je gezien hebt dat er birdsh*t op je lak ligt het er afhalen, desnoods met water uit de regenton, als je het maar verdunt en verwijdert.

Ja correct en ik schat heeft een uur tussengezeten, maar wel lekker in de felle zon. Maar het kan echt troep zijn en direct invreten.
 

Black Rocco

New Member
Soms wel soms niet. topicstarter schrijft dat er al heel wat correctie gehaald is, dus ik ga ervan uit dat het (nog) niet doorgevreten is. Ik weet dat het ook heel snel kan gaan, maar ik denk dat een poging met de flashpad toch wel de moeite waard kan zijn!

Gaan we zeker een poging tot doen
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Als ik parkeer bij een haven, ga ik op de loer liggen met een natte tissue.........................:eek:
 

maupie00

Active Member
@FiveCX-5 ik zou de volgende keer een bugs proberen.
Met een doek kun je elke 5 min heen en weer rennen, nadat je er 1 a 2 uit de lucht hebt komt de rest niet meer in de buurt ;)
 

Black Rocco

New Member
En nog gelukt kerel ? Of nog geen tijd gehad?

Hey man, lijkt erop dat ik de plekken heb kunnen wegkrijgen (in ieder geval nu even gefocused op 2 plekken dicht bij elkaar). Combi nu was dus Scholl S3 op geel, afgebouwd met S30 en S17. Zal morgen eens kijken, vorige keer dacht ik ook niets meer te zien maar de volgende dag bleek het dus toch weer zichtbaar. Denk echter dat zwaardere combi geholpen heeft. Thanks nog voor de tips :D
 

Nieuwste berichten

Bovenaan