ArjanD300
Premium Member
Past hij hier tussen ??
Mijn Vader heeft sinds enkele maanden een nieuwe auto, Volvo S40 2.4i met 16" velgen zomerbanden.
Nou heeft hij later een winterset op de kop getikt, 16" maar deze velgen waren veel netter als die er nu onder zaten.
Deze week heeft'ie dus de zomerbanden en de winterbanden omgewisseld zodat hij in de zomer de mooie set heeft en in de winter de slechtere set.
Natuurlijk kwam de vraag kun jij er even naar kijken :lol:
Ik ben nu bang dat hij ze weer terug omruilt )
Plan van aanpak:
* Wassen met dreft :-o , ontvet goed en alles wat erop zou zitten aan bescherming is eraf ;-)
* iron-x, ingebeten remstof verwijderen
* Polijsten met de DAP en hand, oranje met scholl concepts S3, en als laatste alleen de voorzijde met de DAP wit met scholl concepts S40.
* Eraser, ontvetten twee maal, en uitlaten dampen
* Toen de coating erop binnen en buitenzijde Dlux !!
* Dit gemiddeld 20min laten curen en daarna alleen de voorzijde uitgebuft.
* Dit minimaal 24 uur binnen laten uitharden, zit geloof ik wel op ruim 48 uur....
Gebracht:
Begonnen met wassen, met dubro en een afwasborstel:
Iron-X aan het werk, na het wassen.
Verkleuring geeft aan dat er ijzerdeeltjes zitten en aan het afbreken zijn...
Na een rondje wassen en Iron-X ziet er alweer toonbaar uit, ik mocht niet teveel tijd besteden aan de binnenzijde dus vond dit wel prima..
Schade's van stoeprand tot steenslag en hele vegen over de velg:
Voor het polijsten:
Na het polijsten:
Voor:
Na:
Het verschil, na het polijsten links niets aan gedaan en rechts is klaar met polijsten Glans, en helderheid vele malen mooier..
Na het polijsten, en klaar om mee naar binnen te gaan.
Binnen de coating aangebracht en deze mag na een minuut of 20 uitgebuft worden, om vervolgens minimaal 24 uur droog te drogen...
Aan het drogen:
Mijn Vader heeft sinds enkele maanden een nieuwe auto, Volvo S40 2.4i met 16" velgen zomerbanden.
Nou heeft hij later een winterset op de kop getikt, 16" maar deze velgen waren veel netter als die er nu onder zaten.
Deze week heeft'ie dus de zomerbanden en de winterbanden omgewisseld zodat hij in de zomer de mooie set heeft en in de winter de slechtere set.
Natuurlijk kwam de vraag kun jij er even naar kijken :lol:
Ik ben nu bang dat hij ze weer terug omruilt )
Plan van aanpak:
* Wassen met dreft :-o , ontvet goed en alles wat erop zou zitten aan bescherming is eraf ;-)
* iron-x, ingebeten remstof verwijderen
* Polijsten met de DAP en hand, oranje met scholl concepts S3, en als laatste alleen de voorzijde met de DAP wit met scholl concepts S40.
* Eraser, ontvetten twee maal, en uitlaten dampen
* Toen de coating erop binnen en buitenzijde Dlux !!
* Dit gemiddeld 20min laten curen en daarna alleen de voorzijde uitgebuft.
* Dit minimaal 24 uur binnen laten uitharden, zit geloof ik wel op ruim 48 uur....
Gebracht:
Begonnen met wassen, met dubro en een afwasborstel:
Iron-X aan het werk, na het wassen.
Verkleuring geeft aan dat er ijzerdeeltjes zitten en aan het afbreken zijn...
Na een rondje wassen en Iron-X ziet er alweer toonbaar uit, ik mocht niet teveel tijd besteden aan de binnenzijde dus vond dit wel prima..
Schade's van stoeprand tot steenslag en hele vegen over de velg:
Voor het polijsten:
Na het polijsten:
Voor:
Na:
Het verschil, na het polijsten links niets aan gedaan en rechts is klaar met polijsten Glans, en helderheid vele malen mooier..
Na het polijsten, en klaar om mee naar binnen te gaan.
Binnen de coating aangebracht en deze mag na een minuut of 20 uitgebuft worden, om vervolgens minimaal 24 uur droog te drogen...
Aan het drogen: