Volvo 16" velgen detail...

ArjanD300

Premium Member
Past hij hier tussen ??

Mijn Vader heeft sinds enkele maanden een nieuwe auto, Volvo S40 2.4i met 16" velgen zomerbanden.
Nou heeft hij later een winterset op de kop getikt, 16" maar deze velgen waren veel netter als die er nu onder zaten.

Deze week heeft'ie dus de zomerbanden en de winterbanden omgewisseld zodat hij in de zomer de mooie set heeft en in de winter de slechtere set.
Natuurlijk kwam de vraag kun jij er even naar kijken :lol:

Ik ben nu bang dat hij ze weer terug omruilt :))

Plan van aanpak:

* Wassen met dreft :-o , ontvet goed en alles wat erop zou zitten aan bescherming is eraf ;-)
* iron-x, ingebeten remstof verwijderen
* Polijsten met de DAP en hand, oranje met scholl concepts S3, en als laatste alleen de voorzijde met de DAP wit met scholl concepts S40.
* Eraser, ontvetten twee maal, en uitlaten dampen
* Toen de coating erop binnen en buitenzijde Dlux !!
* Dit gemiddeld 20min laten curen en daarna alleen de voorzijde uitgebuft.
* Dit minimaal 24 uur binnen laten uitharden, zit geloof ik wel op ruim 48 uur....

Gebracht:
smvfb7.jpg


Begonnen met wassen, met dubro en een afwasborstel:
2ir4y1x.jpg


Iron-X aan het werk, na het wassen.
Verkleuring geeft aan dat er ijzerdeeltjes zitten en aan het afbreken zijn...
141v6kw.jpg


Na een rondje wassen en Iron-X ziet er alweer toonbaar uit, ik mocht niet teveel tijd besteden aan de binnenzijde dus vond dit wel prima..
u9cna.jpg


Schade's van stoeprand tot steenslag en hele vegen over de velg:
Voor het polijsten:
k4v2bl.jpg


Na het polijsten:
otgg0g.jpg


Voor:
fm0tjc.jpg


Na:
j9x18j.jpg


Het verschil, na het polijsten links niets aan gedaan en rechts is klaar met polijsten Glans, en helderheid vele malen mooier..
2qsm4jk.jpg


Na het polijsten, en klaar om mee naar binnen te gaan.
iekz0n.jpg


2i75sv4.jpg


6h5c1g.jpg


33trple.jpg


Binnen de coating aangebracht en deze mag na een minuut of 20 uitgebuft worden, om vervolgens minimaal 24 uur droog te drogen...
Aan het drogen:
kebtj7.jpg


2h6umnr.jpg


24fbwio.jpg


rvg0sj.jpg


1hzcys.jpg
 

ArjanD300

Premium Member
Na dik 24 uur, mooi glanzend en super glad resultaat !!
1381776_651193214926060_1903029933_n.jpg

1378879_651193181592730_975803853_n.jpg

1383928_651193184926063_1645284421_n.jpg


1374375_651193178259397_814659201_n.jpg


Kan het stapeltje dit weekend weer mooi terug naar de eigenaar ;-)
33p4uhu.jpg


Al met al toch weer een uurtje of 10 in gaan zitten, ben nu de velgen wel zat na deze en mijn eige....

Volgend jaar de zomerset van mij zelf en die van de Volvo pas weer....
 

ArjanD300

Premium Member
Deed toen idd achter elkaar een aantal set velgen, dan komen ze echt je neus uit !
En je vingers staan krom :D
 

ArjanD300

Premium Member
Ach van de Mazda staan twee stuks nog in de Dlux en twee andere liggen bij de spuiter....
Dus heb er maar twee te doen ;-)
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Het échte detailwerk.....prima de luxe Arjan........netjes, hoe ben je tussen de spaken gegaan ? Met de hand of ook machinaal.......;)
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Velgen zo gedetailleerd aanpakken is inderdaad een winterwerkje. De glans zit er goed in Arjan, prachtig resultaat.
Kan het van de foto moeilijk beoordelen maar misschien zijn de beschadigingen aan de velgrand nog een beetje minder opvallend te maken door er met een wetsandpapiertje langs te gaan?
 

ArjanD300

Premium Member
Wetsand papiertje gaat hier weinig aan doen, zijn te diep te scherp...
Zou ze af kunnen bramen met een dremel, maar soms denk laat lekker zitten zoals het is, zat er al weet men ook en zo zal het ook niet erger worden...
 

Nieuwste berichten

Bovenaan