Voodoo Ride - Wash&Wax concentrate

IbizaSigno

V.I.P. Member
Voodoo Ride
Wash & Wax concentrate
20160721_192813.jpg
Als je niet beschikt over een foamlans en toch vlug je auto wilt wassen en waxen dan kan Voodoo Ride Wash&Wax de uitkomst bieden.
Het merk en het product
Voodoo Ride is een relatief nieuw merk in Nederland en wordt sindskort ook verkocht in onze favoriete webshop. In deze review gaat het om de Wash&Wax concentrate. Een product waarmee je je auto kunt wassen én waxen in één stap zònder het gebruik van een emmer. Behalve dat, heb je ook nog eens geen emmer nodig. Lijkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar is het dat ook?
Voodoo Ride is een merk (voor zo ver ik kon vinden) uit Chicago (VS). Maar heeft nu ook distributie in Europa. Zoals Voodoo Ride zelf zegt willen ze premium detailing gemakkelijk maken. Vrij vertaald betekent dat hetzelfde resultaat van alle duurdere merken met minder moeite en zonder te veel geld uit te geven.
Voor deze fles met 500ml. Wash&Wax heb ik bij waxworld €11,95 betaald. Volgens de verpakking is dit voldoende voor 10 wasbeurten. De shampoo ruikt, zoals vermeld, naar kersen. Wel erg zoete kersen die ook tijdens het aanbrengen duidelijk aanwezig zijn.

De verpakking
De voorzijde
20160721_205139.jpg
De voorzijde van het etiket maakt duidelijk (in twee talen) om welk product het gaat en wat er te verwachten is van het product.

De achterzijde
20160721_205145.jpg
Op de achterzijde van het etiket staat in het Frans, Duits en Nederlands vermeld hoe het product gebruimt dient te worden en enkele veiligheidswaarschuwingen.

De dop
Het gaat hier om een aansluiting voor de tuinslang. De bedoeling is de tuinslang te koppelen aan het onderstaande deel:
20160721_205156.jpg
Aan de voorzijde komt er een mengsel van de shampoo en water uit.
20160721_205203.jpg
De aansluiting voelt stevig aan. De draaiknoppen moeten met wat moeite gedraaid worden om deze open te zetten. De verpakking heeft wel wat gelekt tijdens het transport. Echter geen aanzienlijke hoeveelheid.

De werkwijze
Volgens de instructies op het etiket, die overigens erg duidelijk zijn, moeten de twee draaiknoppen verticaal staan alvorens de tuinslang aan te sluiten. Zoals benoemd vergt dit enige moeite. Daarna de tuinslang bevestigen en de knoppen draaien. Volgens de handleiding en informatie op het internet zou je geen emmer meer nodig hebben. Voor alle zekerheid en zorgvuldigheid heb ik toch een emmer met water klaargezet.
Voordat ik begon heb ik de neus en de spiegels behandeld met Poorboys World Bugsquash. Daarna heb ik de Voodoo Ride Wash&Wax aangebracht zoals aangegeven op het etiket.
In het filmpje is te zien hoe het product aanbrengt.
Zoals te zien is, is het schuim niet zo dik.

Na het aanbrengen
20160721_192854.jpg

Wat niet betekent dat het niet zou werken. Ik heb de hele auto behandeld en met een natte Incredimitt de hele auto "gewassen". Hierna heb ik de shampoo afgespoeld.
De sheeting:
Na de auto afgespoeld te hebben heb ik deze gedroogd. Er was weinig water op de lak aanwezig.
20160721_193645.jpg
Hier moet ik wel bij vermelden dat de Ibiza wel een goede beschermlaag heeft. De delen die ik behandeld heb met Bugsquash vertoonden geen sheeting. Van de wax kwaliteiten van deze shampoo is eigenlijk nauwelijks te spreken.
Toen ik op get etiket las dat ik er 10 wasbeurten mee zou kunnen doen was ik sceptisch. Met een reguliere foamlans zou ik dat nooit redden. Maar wat schetste mijn verbazing; toen ik de dop los draaide was er maar een vingerdikte uit de fles. Die tien keer moet wel lukken denk ik.
Het eindresultaat
20160721_201012.jpg

Eindoordeel
+ Leuk als je geen foamlans hebt,
+ Gemakkelijk en snel. De auto was in ongeveer een half uurtje gewassen en gedroogd,
+ Tien wasbeurten moet lukken,
+ Scheelt gesjouw met elektra, hogedrukreiniger en foamlans,
+ Reinigende kracht is prima.

- Doet niet wat het beloofd; het onderdeel waxen kan eigenlijk wel weggelaten worden,
- Relatief duur; €11,95 voor 10 wasbeurten maakt €1,19 per wasbeurt,
- Kwaliteit: net als bij CarPro Hydrofoam (die wel een laagje achterlaat) vraag ik mij af hoe veilig dit voor je lak is i.v.m. swirls e.d.

Al met al een leuk product. Het is gemakkelijk in gebruik. Ik ben er gepast enthousiast over. Het is leuk om een keer te gebruiken en mee te spelen maar ik geef toch de voorkeur aan een reguliere foam en wasbeurt. Voor mensen die geen beschikking hebben over een hogedrukreiniger met foamlans is dit een leuk product maar geen echte pre-wash. Zelf zou ik dit product niet nogmaals aanschaffen.

Tips, trucs, vragen en ander comme taar is welkom! Tot de volgende.
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Leuke, uitgebreide review @IbizaSigno , ik denk ook niet dat het een merk is voor de doorgewinterde detailer maar Voodoo Ride heeft wel leuk producten die in ieder geval anders zijn dan de massa. De Wash&wax is daar zeker een voorbeeld van.
 

Tim Goris

Active Member
Mooi gesproken, zo als ik het dus begrijp (niet on eerbiedig bedoeld) is t een leuk speeltje om snel mee te wassen maar of t dan ook goed is gebeurd is maar de vraag... Meer iets voor halforts? Of sla ik de plank mis?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dat begrijp je wel goed. Hoewel ik de kwaliteit van de reiniging wel goed vind (voeg ik nog toe aan de review). Maar het is niet in zetten als pre-wash zoals je dat wel met een foam zou doen.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Leuke en duidelijke review, bedankt hiervoor. Je zou het eigenlijk in de categorie CarPro Hydrofoam kunnen scharen. Deze zou ook met een zelfde soort verpakking gebruikt kunnen worden op de tuinslang. Helaas heeft de HydroFoam dit (nog) niet. Wellicht is dit toch nog eens een mogelijkheid @Stefan
 

marlene

Premium Member
Goede review en gelijk duidelijk wat de (on)mogelijkheden van Voodoo Ride zijn!

Het is natuurlijk geen pre-wash of foamen met HD-reiniger. Zelf zou ik met dit product toch eerst de auto goed afspoelen met water en er een spoelemmer met grit naast zetten om de washmitt tijdens het wassen mee uit te spoelen. Ik denk dat je er dan redelijk veilig een niet al te vervuilde auto mee kan wassen.

Heb je de Poorboy's World Bug Squash laten zitten of afgespoeld voordat je met de Voodoo aan de gang ging? Zou de bug squash misschien de wax in het product hebben afgebroken?
Duur... tja... Als ik foam en daarna 2 emmers (15 ltr + 5 ltr) met autoshampoo vul zit ik niet ver van die € 1,19 ;)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Leuke en duidelijke review, bedankt hiervoor. Je zou het eigenlijk in de categorie CarPro Hydrofoam kunnen scharen. Deze zou ook met een zelfde soort verpakking gebruikt kunnen worden op de tuinslang. Helaas heeft de HydroFoam dit (nog) niet. Wellicht is dit toch nog eens een mogelijkheid @Stefan
Hydrofoam heeft echt duidelijk beschermende eigenschappen en is als product veel innovatiever. Bij het Voodoo Ride product zit de innovatie meer in de verpakking en moet je verder gewoon zien als shampoo.
 

SLK

V.I.P. Member
Leuke review! En leuk om eens een keer iets anders te proberen. Maar de enige toegevoegde waarde lijkt me, dat je geen HD reiniger nog hebt. Maar dan kan je denk ik nog beter een soort Rinseless wash gebruiken.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Hydrofoam heeft echt duidelijk beschermende eigenschappen en is als product veel innovatiever. Bij het Voodoo Ride product zit de innovatie meer in de verpakking en moet je verder gewoon zien als shampoo.

Helemaal mee eens @Stefan. Ik zag ook echt de meerwaarde van de verpakking van Voodoo Ride in combinatie met Hydrofoam. Hydrofoam heeft zeker goede beschermende eigenschappen.
 

ric325i

Active Member
Leuke review!
Persoonlijk trekt het merk mij niet zo al vind ik het wel een geinig idee dat je dat flesje op een tuinslang kan aansluiten en op die manier kan "foamen".
Het wassen en waxen zie ikzelf altijd als aparte stappen shampoo met Wax is sowieso niet mijn ding, ik loop dan liever de lak na met een detailspray als Ddj red mist of zo.
@IbizaSigno als het flesje leeg is kun je ook eens kijken of dat "foamen" werkt icm bv Ddj BTBM ?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan