Voorstellen

Donovan

Member
Hallo allemaal!

Mijn naam is Donovan 22 jaar oud en ik ben nieuw op het forum.
Ik ben ongeveer nu 2 jaar bezig met het detailen van auto's. Ik heb via zelfstudie en detailing kanalen op YouTube al veel geleerd, maar er valt altijd nog meer te leren natuurlijk!

En dat hoop ik op dit forum te kunnen doen!
 

Kelvin

Active Member
Welkom ! Heb je foto van de wagen? Foto van je producten? :D Wat volg je zoal op youtube?
 

Donovan

Member
Bedankt allemaal!
@Kelvin
Zelf ben ik erg fan van de producten van CarPro. Ik heb dan ook afgelopen weekend voor het eerst in mijn leven een ceramische coating aangebracht. Ik heb CarPro Cquartz 3.0 UK nu op mijn auto zitten met een laag CarPro Reload.
Het ziet er echt fantastisch uit! Verder gebruik ik eigenlijk bijna alles van CarPro met een aantal producten van Meguiars, en wat luchtverfrissers van Chemical Guys (waar ik niet heel blij mee ben eigenlijk haha) Ik heb een B-Merk Polijstmachine, die het eigenlijk best goed doet. Verder gebruik ik de compound en polijstmiddelen van Meguiars. En gebruik ik de compound en polijst pads van Detail Pro.

Ik rij momenteel in een Renault Clio 1.5 DCI uit 2013. Ik rij elke dag 130km met deze auto, dus hij wordt goed gebruikt. Maar ook goed onderhouden.
Heb nog niet hele mooie foto's kunnen maken, maar dit was vlak na het aanbrengen van de coating.




Ik heb de auto nog niet zo heel lang. Maar het is een oude leasebak geweest, en hij was dus best vies en goed gebruikt. Ik heb geen foto's van de voortgang helaas. Maar de auto zat vol met swirl marks en kleine krasjes. Ook was het interieur heel erg muf. En het motorblok zat onder een dikke laag stof. Maar de auto is nu eindelijk zo als ik hem wil hebben. Helaas is de achterbumper wel een keer gespoten, dus er zit een klein kleurverschil in.
Soms doe ik nog wat klusjes voor buren en voor vrienden en familie. Dus daar zal ik dan wel foto's van maken! :)



Verder volg ik Pantheorganizer, AMMO NYC, Car Craft Auto detailing, AM details, White details, Car Cleaning Guru, Chemical Guys, Wilson auto detailing, Dallas Paint correction, Staffordshire Car Care, AM details, Meguiars, enz...
 
Laatst bewerkt:

Donovan

Member
Thanks! Ik hou normaal niet van rode auto's maar deze kleur vind ik ook echt fantastisch. Hele mooie diepe kleur. Nu ook zonder krasjes. Toen hij eerst in de zon stond.... oei oei oei haha

Helaas laatst wel een steentje op de motorkap gekregen waardoor er een flinke hap lak is verdwenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom

Kelvin

Active Member
Hele mooie kleur en wagen :eek:. Mazda heeft ook deze kleur dacht ik? Glanst zoals het zou moeten:cool:. Ben je content van de coating?
 

Donovan

Member
Bedankt! Zou heel goed kunnen dat mazda ook die kleur heeft. Volgens mij heet deze kleur rouge flamme o.i.d
En ja tot nu toe ben ik super tevreden. Ik heb op mijn oude auto altijd Meguiars Gold class carnuba wax gehad en later ook Jetseal van Chemical Guys. Maar nu in deze coating heb aangebracht wil ik nooit iets anders meer. Het water valt letterlijk gewoon van de auto af, en de glans lijkt wel verdubbelt! Het zit er te kort op om het goed getest te hebben, maar het lijkt ook alsof de auto minder snel vies wordt. En dat het vuil niet goed kan hechten.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Renault en Mazda (maar ook andere merken) maken gebruik van lakken met een aangekleurde blanke laklaag. Dit wil dus zeggen dat de blanke ook kleur bevat waardoor er echt een bizarre glans ontstaat.
Zoals op de foto te zien is kan een coating daar toch nog wel wat aan toevoegen, goed werk dus @Donovan
 

Donovan

Member
Renault en Mazda (maar ook andere merken) maken gebruik van lakken met een aangekleurde blanke laklaag. Dit wil dus zeggen dat de blanke ook kleur bevat waardoor er echt een bizarre glans ontstaat.
Zoals op de foto te zien is kan een coating daar toch nog wel wat aan toevoegen, goed werk dus @Donovan
Dankjewel!! :) Wist helemaal niet dat dat zo werkte!
Stefan, krijg je dan als je zo n auto polijst ook die kleur zichtbaar in de polijstpad?
Na het polijsten had ik geen rode polijst pads.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat zou je inderdaad denken maar het is mij nog nooit opgevallen, ik denk dat er daar te weinig kleurpigment voor in zit
 

Nieuwste berichten

Bovenaan