vw caddy opfrisbeurtje

subarke

Active Member
vandaag de vw caddy van een goeie vriend onder handen genomen.
ik had maar een goeie halve dag om de klus te klaren dus ging ik snel van start...
velgen met ironX gedaan en banden ook eens goed geborstelt ook de wielkassen meegepakt die hingen met modder enz
gefoamd en erna ingespoten met de ironX gevolgt door teerverwijderaar...ongeloofelijk wat die ironX doet het was echt eens nodig :)
alle gleufjes en kiertjes deurslagen tankklep enz ook gekuist
deukje van een paaltje te raken en er hing wat verf aan of iets gelijkaardigs dus effe opgeknapt
terug gefoamd en gewassen met 2 emmers.
geclayd wat ook nog veel vervuiling afhaalde en het wit weer deed herleven :)
afgespoten en gedroogt met perslucht ook alle gleufjes enz
gans de wagen ontvet met eraser de ramen enz ook.
white diamond glaze opgezet en afgewerkt met 2x collinite 845
de bumpers spiegels en zwarte onderdelen terug fris gemaakt met de trim hersteller van autoglym.
ramen kregen allemaal de angelwax h2go coating en de banden laagje meg dressing
dat zal het zowat geweest zijn denk ik en dit op goeie halve dag ik heb mijn werk gehad ;-)
eigenaar tevreden van de werken en ik vond het ook wel geslaagt de glans zat er mooi op en oogde terug fris en wit en kan er weer tegenaan in het voorjaar mag ik hem eens een grondige beurt geven :)
20150905_191033.jpg caddy 002.JPG caddy 003.JPG caddy 006.JPG caddy 010 (2).JPG caddy 014 (2).JPG caddy 015.JPG caddy 017 (2).JPG caddy 020 (2).JPG caddy 020.JPG caddy 022.JPG caddy 028.JPG caddy 032.JPG caddy 033.JPG caddy 034.JPG caddy 036.JPG caddy 037.JPG caddy 042.JPG caddy 065.JPG caddy 067.JPG caddy 069.JPG
 

subarke

Active Member
staat niet kras en swirlvrij maar mag zeker terug gezien worden vind ik :) staat veel op markten en beurzen dus mag wel proper staan he ;-)
dit resultaat krijgen op deze korte tijd is altijd mooi :)
 

SLK

V.I.P. Member
Een uitgebreide wash 'n wax kan ook al een hele verbetering geven. Mooie klus weer!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ziet er weer fris uit en de gemiddelde beurs/marktganger zal een swirltje op een witte auto niet herkennen :) Prima job dus.
 

Frans

V.I.P. Member
Ziet er weer keurig uit. :cool:

Ik zou trouwens wel even het metaal van de kwast die bij de wieldeksels op de foto staat intapen, als je die meer gaat gebruiken.
 

Razorblatter

Active Member
Kijk, dat staat toch een stuk netter.
Als je verkoper bent in iets relatief delicaats als etherische olieën dan moet je niet in een modderschuit rondrijden.
Dat haalt heel de finesse weg, maakt het ruw en korrelig met een aroma van modder en mest.

Netjes gedaan!
 
Laatst bewerkt:

subarke

Active Member
Ziet er weer keurig uit. :cool:

Ik zou trouwens wel even het metaal van de kwast die bij de wieldeksels op de foto staat intapen, als je die meer gaat gebruiken.
leuke tip frans zou idd wel intressant zijn want beschadigingen kunnen we wel missen ;-)
 

SLK

V.I.P. Member
leuke tip frans zou idd wel intressant zijn want beschadigingen kunnen we wel missen ;-)
Als ik dan nog kritisch mag zijn, dan vraag ik me op diezelfde foto af waarom je de afdekkapjes met de "koopmanskant" op de klinkers hebt gelegd....;)
 

subarke

Active Member
Als ik dan nog kritisch mag zijn, dan vraag ik me op diezelfde foto af waarom je de afdekkapjes met de "koopmanskant" op de klinkers hebt gelegd....;)
die liggen idd op de klinkers niet bepaald slim idd maar liggen er gewoon om beetje in te trekken en de foto meer niet ;-) zie mezelf e nog niet te reinigen op de klinkers en ze te schuren erover :p wel dat is ook weer een mooie tip volgende keer gaan ze op een oude handdoek ofzo om eventueele beschadiging uit te sluiten ;-) bloos :p
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Nieuwste berichten

Bovenaan