wat is je laatste aanwinst?

Discussie in 'Off-Topic' gestart door pro-detailer, 10 dec 2013.

1. BlackPassat

BlackPassat V.I.P. Member

Proficiat alvast met je aanwinst.
    Ja het filmpje had ik gezien. De tijden die hij noemt voor laden en gebruik komen overeen met mijn bevindingen. Hij heeft wat opmerkingen over de snelheid die ik wel begrijp, maar zeker niet allemaal onderschrijf.
    Ik heb de mijne dit weekend weer gebruikt om 8 stuks velgen te polijsten. Fantastisch wat een power zit er in dat ding. Even had ik het idee om een grote accu erbij te bestellen maar met de accuduur van de bijgeleverde accu's en de lader is dat eigenlijk geen "must have" Daarbij zou je alleen maar de perfecte balans in het apparaat beïnvloeden.
    Om de velgen te ontdoen van de coating die er eventueel nog opzat deed ik twee passes per velg. Eerste pass met een MF pad en de tweede met een foampad. Met een volle accu kon ik vier velgen doen. Totale werktijd met één accu ongeveer 1 uur (uiteraard niet in één aangesloten sessie) . Gebruik: snelheid 4: 30%, snelheid 3: 50%, snelheid 2: 20%

Inmiddels heb ik bij @Stefan al een extra excentergewichtje in bestelling staan met een extra backingplate, zo kun je heerlijk wisselen in het gebruik van twee verschillende pads.
    Laatst bewerkt: 4 nov 2019
    Stefan vindt dit leuk.
  2. ric325i

ric325i Active Member

Bij de flex pxe 80 zit ook een backingplate voor schuurschijfjes maar welke moet ik daarvoor hebben en hoe monteer ik die?
    Ik heb ooit een schuurklosje en verschillende types schuurschijfjes gekocht maar hechten op het klittenband zeg maar en de bijgeleverde backingplate is glad.
  3. BlackPassat

Op de gladde backingplate kunnen van die schijfjes met een zelfklevende laag.
    Ze zaten destijds oa. on de set van de Rupes Ibrid Nano.
    Een merk heb ik even niet voor je maar laten we @Stefan er even bijroepen?
  4. ric325i

ric325i Active Member

@BlackPassat ,die heb ik nog nooit gezien en zie ze bij Rupes niet zo 1,2,3 te koop.
    Maar goed de machine is net op de markt dus wie weet gaat Flex ze nog een keer uitbrengen.
  5. BlackPassat

Ik bedoelde niet te zeggen dat ze van Rupes wáren (sorry voor de verwarring)
    Het was eigenlijk meer als trigger voor @Stefan zodat hij wist welke ik bedoelde, en daarop in kon springen.

Deel Deze Pagina