Wat is jouw favoriete shampoo?

BlackPassat

V.I.P. Member
Je hebt helemaal gelijk Patrick, het is niet empirisch vastgesteld, vandaar dat ik me gehaast heb te zeggen dat het slechts "mijn idee" was.
Detailen is een gevoelskwestie, dat blijft maar weer.
 

Davey

Member
Ik gebruik de shampoo van monello! Lavare ofsoiets en als
Foamlans dodojuice apple foam heerlijke geur
En hebben ook als shampoo dodojuice apple en meguiars de paarse naam ben ik kwijt! De shampoo van swissvax werkt ook lekker

Mvg
 

Rutger64

Premium Member
Wat is het verschil van een reguliere shampoo vs Reset? maw. hoe kan een shampoo een coating resetten ?
 

Black Widow

V.I.P. Member
De auto van mijn moeder wordt 2x per jaar onderhanden genomen (kleien, paintcleaner, waxen). Tussendoor wordt deze een hele enkele keer gewassen. Het valt me op dat de standtijd van de wax (meestal Collinite 476) bij deze auto enorm goed is. Ik krijg de indruk dat dit te maken heeft met het weinige wassen.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Is dat in vergelijking met een auto die ook 476 heeft maar wel regelmatig gewassen wordt?

@Rutger64 ik denk dat je bij Reset moet denken aan een shampoo die een beschermlaag achterlaat. Dus niet zo zeer de coating 'reset' als wel zelf een laagje achterlaten.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Een glascoating geeft van zichzelf een uitstekende beading.... totdat er vervuiling op komt, dan wordt de beading minder/ slechter. Hoe los je dat op? Door de coating te wassen waardoor de beading wordt gereset :) Vandaar dat deze shampoo reset is genoemd.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Nee hoor, dat is geen enkel probleem, de shampoo is ontwikkeld met gebruik op coatings in het achterhoofd maar wel met de eigenschap dat deze ook geschikt moet zijn voor auto's met wax of sealant
 

Rutger64

Premium Member
Maar als ik mr Pink of Gold Class gebruik dan was ik mn coating toch ook @Stefan Of zijn de resultaten ed. beter met Reset icm coating ?
 

Kilometervreter

überspammer
Als @Kilometervreter's kleur maar niet wordt "gereset" ...... Het is eigenlijk een Daytona grijze.... :D
Ha dat zou hij willen.....

Zo saai het straatbeeld tegenwoordig, als jullie auto op een parkeerplaats staat moet je drie kwartier zoeken......zie je allemaal van die saaie klerken met hun afstandsbediening klikken om te zien waar de richtingaanwijzers aangaan of het piepje vandaan komt.....
Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai:eek: gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap:eek:


Makkelijk die multi-reageer functie :)
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan