Wax advies...

Blue Raccoon

New Member
Ik heb op dit moment 3 waxen in huis

- Smartwax Rimwax voor mij velgen
- Sonax Premium Class Carnuaba Care
- Meguiars Ultimate Liquid Wax

6AqS5ix.jpg


Ben wel tevreden mee, maar het kan altijd beter... ;)
Graag zal ik wat Wax Advies willen hebben welke Wax ik misschien beste kan gebruiken...

Vind leuk om wat te proberen, maar moet wel nut hebben...
dus zal graag jullie ervaringen en adviezen willen gebruiken...
 

ric325i

Active Member
Als ik zo moeten kiezen tussen de waxen die jij reeds in bezit hebt dan zou ik de Sonax pakken.
Andere goede opties :
Collinite 845/476/915
Surf city barrier reef paste wax
 
Laatst bewerkt:

Blue Raccoon

New Member
Klopt ben ook erg tevreden met Sonax Premium Class Carnuaba Care:)
De vloeibare Meguiars Ultimate Liquid Wax heb ik vorige jaar cadeau gekregen van me oom.

Maar wil wel eens een andere wax proberen, dus vandaar mijn vraag
 

Epsilon

Premium Member
Wax is best persoonlijk en het hangt er vanaf wat je er aan uit wilt geven, wat je prettig vind werken en hoe vaak je wilt smeren.

Zelf vind ik CG Pete's 53 Black Pearl erg mooi, al is de standtijd niet zo lang. En ook Angelwax Enigma is erg mooi én duurzaam (ook in een klein potje te krijgen).
 

Blue Raccoon

New Member
@Marcel1973 Dat goed aan te brengen is en lange standtijd..

Lees op forum dat Sonax Premium Class Carnuaba Care al goed wax is met lange standtijd (die ik nu al bezit :))
en lees nu ook goede recentie over Surf city barrier reef paste wax.

Heeft kleur van de lak er ook mee te maken ???
om rekening te houden welke wax je gebruikt...

ik ga voornamelijk me blauw en zilver wagen doen die hier voor de deur staat ;)
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Angelwax heeft een aantal hele fijne waxen. Daaronder ook Dark Angel voor donkere lakken en Ag voor zilveren lak.
 

ric325i

Active Member
Surf city barrier reef paste wax is helemaal super qua verwerking (makkelijkste wax die ik ken) maar zal een standtijd hebben van 2/3 mnd. Collinite zal net wat langer zitten en is ook heel goed qua verwerking.
Belangrijk is dat je em dun opzet.
Kleur van de lak of wax is niet belangrijk/heeft geen invloed.
 

Blue Raccoon

New Member
Ja, ultra dun aanbrengen, dat heb ik wel geleerd op workshop :D
Daar was ik eerst niet van op de hoogte, dus smeerde voorheen alles dik in..
 

Srt4

Premium Member
Als ik het over zou moeten doen , Ik zou lekker op maken wat je nu heb , als dan over een jaar of 5 alles op is zou ik kijken wat er dan te koop is ,
Maar helaas deze virus dat detailing heet heeft je al in zijn greep als ik het zo lees .

Met de waxen die hierboven genoemd zijn kan je niet fout gaan , het zijn allemaal goede waxen
 

Blue Raccoon

New Member
Ja, jullie hebben ook wel gelijk. de Sonax wax is lang nog niet op en kan nog wel jaren mee, vanuit gaan dat ik 1x per 2 maanden auto in wax zet.
scheelt nu ook dat ik dun opsmeer.. Maar misschien nog extra wax om af te wisselen en wat uit proberen. zit dan toch al aan te denken aan Surf city barrier reef paste wax.
Is niet duur in aanschaf en hoor tot nu toe alleen maar positief verhalen... :D
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Waxen is emotie. Ik heb het al vaker betoogd op dit forum.
Soms gaat het helemaal niet om de standtijd maar wil je gewoon en natte glans, al is het maar voor even. Dan smeer je toch gewoon een week later nog eens?
De tip die ik je kan geven is om te kiezen voor de wax waar op dat moment je gevoel naar uitgaat.
"De beste wax" is persoonlijk en afhankelijk van de omstandigheden en wensen, maar ook van budget.
Ik steel even een stukje tekst van een eerdere post van mezelf:
Er is al door anderen gezegd dat verschil in wax vaak bijna niet waarneembaar is. Ik kan me daar wel bij aansluiten. Een waxje smeren is gewoon een leuke afsluiting van een eenvoudige wasbeurt of van een complete polijstbeurt. De ene keer pak ik de Rainforest Rub omdat die zo lekker makkelijk werkt, de andere keer ga ik voor de geur van de Migliore Frutta en omdat die zo lekker met de blote hand opbrengt , en om superdun en smeuïg op te brengen pak ik de Autoglym High Definition. Wat maakt mij het uit; ik smeer hoe mijn pet staat, als het maar lekker is.
 
Laatst bewerkt:

Mrkawa

Active Member
ik persoonlijk ben erg liefhebber van soft99 12m coat. beading is gewoon coating waardig voor een prijsje dat je denkt hoe doen ze het ervoor.
op mij had/heeft het echt wel een wauw factor
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Wat @BlackPassat zegt, het hangt er maar net vanaf welke bui ik heb. Het liefst heb ik geen bui want dan kan ik waxen wel vergeten. Wat ik bedoel te zeggen is; er zijn bijna geen slechte waxen te krijgen. Alke wax heeft voor- en nadelen. Daar moet je je weg in vinden. Het is persoonlijk denk ik. Zelf gebruik ik graag de waxen van Dodo Juice. Wil ik snel, dan spray ik Reload op de auto (hoewel dat technisch gezien geen wax is). Heb ik de tijd, dan smeer ik lekker in het rond. Tja, het is net wat jíj wilt!
 

Thijs5R

New Member
Angelwax heeft een aantal hele fijne waxen. Daaronder ook Dark Angel voor donkere lakken en Ag voor zilveren lak.

Hey BlackPassat,

Mijn allereerste reactie op dit forum. :)

Ik verwacht dat de Dark Angel van Angelwax (voor mijn zwarte T-5R) in de komende twee uur bij mij thuis wordt afgeleverd. Wat vind jij de fijnste/beste manier om hem aan te brengen?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan