Welk polijstmiddel om mee te finishen?

Rutger64

Premium Member
Ik heb ervaring met Monello finale en Menzerna sf4500 ( zelfde als ik het goed heb)

Ik vind dat Carpro Reflect een mooier resultaat achter laat. Werkt makkelijker en je hebt minder passes nodig voor hetzelfde resultaat. Werkt lekker zuinig en er komt minder stof vrij en het residu neemt makkelijker af.

Hier staat nog een mooie review:

http://www.detailingworld.com/forum/showthread.php?t=324901
 

Black Widow

V.I.P. Member
Dank je voor je reactie.
Minimaal hetzelfde resultaat in een kortere tijd en makkelijk in gebruik. Dat zijn al heel wat voordelen.
 

Woody

V.I.P. Member
@Rutger64 je hebt het over minder stoffig in vergelijking met de Monello Finale. Ik heb die werkelijk waar nog nooit zien stoffen. Ik heb voor de rest (nog) geen ervaring met de Reflect. Bedankt voor het delen van je ervaring

Wat ik trouwens slecht vind aan de review in de link die je geeft zijn de bewerkte foto's. Dit geeft mijn inziens niet de juiste weergave ;)
 

Rutger64

Premium Member
@Woody Bij het polijsten komt er altijd stof vanaf bij mij. Bij Finale bijna niets idd, maar ik vind persoonlijk finale wat moeizaam afnemen.

Ieder heeft z'n voorkeur en sinds kort ligt mijn voorkeur bij Reflect. Als jij tevreden bent met Finale dan moet je dat gewoon blijven gebruiken ;)
 

Woody

V.I.P. Member
Ik gebruik tegenwoordig altijd de M205. Zal de volgende keer dat ik bij WW kom een flesje Reflect meenemen. Eens kijken of die de M205 verslaat :p
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
In eerste instantie zou ik zeggen M205.........daar werk ik sinds ik Monello Finale "wegsmeet" mee, maar er zijn natuurlijk altijd weer andere merken die het nèt even beter doen misschien.
Die Carpro Reflect ben ik ook wel benieuwd naar........
 

Black Widow

V.I.P. Member
Wat beviel je niet aan die Finale?
M205 is super veelzijdig en zeker één van de betere maar kan soms iets TE agressief zijn op zachte lakken is mijn ervaring.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Ik vond de De Finale tov bijv de M80 niet smooth genoeg ! De M80 heeft abrassives in de fles zitten, Finale heeft dat niet.....die is gewoon wat stroever : werkt wat minder prettig.....de M205 is weer wat prettiger om mee te werken. Ik werk graag na met M80 op groen als dat zo uitkomt....
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Vindt de Scholl Concept S40 heel erg fijn.Kan je erg lang mee doorgaan.En vindt dat de glans er dan goed mee naar voren komt.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Nadeel van Scholl, met name bij de finishing polishes, vind ik dat je hun stugge oranje finishing pad (gesloten cel structuur) dient te gebruiken. Een zachte zwarte pad wordt sterk afgeraden. Mn. bij oppervlakken met veel curves vind ik dat een nadeel. Gebruiken alle Scholl gebruikers deze stugge oranje finishing pad?
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Gebruik ook de LC pads ( zijn dezelfde als die Monello vroeger ook gebruikte ) icm met de SC producten en werkt prima.En gebruik ook de SC pads.In het begin zijn ze vry stug , maar eenmaal wat gebruikt valt het wel mee.Vooral de wol van SC vind ik een fijne pad.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
image.jpg image.jpg

Vandaag voor het eerst met Menzerna gewerkt op deze schnitsel Bmw.
Mooie finish en verwerkt fijn.
Dus mijn eerste kennis making met dit merk is goed.
 

ric325i

Active Member
Nadeel van Scholl, met name bij de finishing polishes, vind ik dat je hun stugge oranje finishing pad (gesloten cel structuur) dient te gebruiken. Een zachte zwarte pad wordt sterk afgeraden. Mn. bij oppervlakken met veel curves vind ik dat een nadeel. Gebruiken alle Scholl gebruikers deze stugge oranje finishing pad?
Ja ik gebruik ook weleens die oranje finishing pad icm bv S30 maar finish op mijn auto met de Rupes Wit combinatie.
De pads zijn idd vrij stug echter is er wel goed mee om te gaan vind ik.
image.jpg
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik ben inmiddels een grote fan van de, ook wat stuggere, Lake Country Hydrotech (Crimson en Tangerine) pads. Er is prima mee te werken en een super finish.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan