Welk polijstmiddel?

Len

Member
hallo ik werk met een dap 900 v3 en met de menzerna producten maar heb soms niet altijd de tijd die ik wil omlijn auto te polieren en waxenik werk met de menzerna fg400 fast gloss
De 2500 medium cut polish
3500 super finish high gloss swirl remover.
En carpro essence hybrid energy xtreme gloss enchancer.
Maar nu komt mijn vraag,lees dat de menzerna 3 in 1 met een medium harde pad of microfiber pad dat al in 1 kan doen of heb ik het mis?en hoeveel pads zou je dan nodig hebben om auto af te werken?
Of werk ik dan beter met menzerna SHC 300? En met welke pad dan?en hoeveel? En dan met een finisher van menzerna of met de carpro essence en een carpro closs pad?
Mvg
 

Woody

V.I.P. Member
Zo te lezen heb je nog niet zoveel ervaring met polijsten. De SuperHeavyCut 300 zou ik laten staan in dit geval. Dit is een heel goed corrigerend polijstmiddel die (bijna) iedere kras wegkrijgt.
In jouw geval kan je het beste een Microfiber pad en CarPro Essence gebruiken. Ik kan vanaf hier niet oordelen of je wegkomt met alleen een finishing pad of dat je ook de polishing pad nodig hebt. Dit zou je moeten testen door middel van een testspot.
 

Len

Member
Hallo Woody ik heb al heeeeeel veel filmpjes bekeken op YouTube en heb al 3x mijn auto gepolierd met de 3stappen van menzerna met de 400,2500,3500 en moet zeggen dat deze zeker goed gedaan was.overlaatst een vriend zijn Audi a6 break gedaan en was ook tevreden.en ja zou graag eens naar waxworld komen voor een opleiding maar vind het te ver.
Maar wil gewoon wat meer advies over welke producten van menzerna ik kan gebruiken om de auto iets vlugger af te werken en welke pads ik het best gebruik bij deze producten en hoeveel.want was pas de pads na dat ik de auto heb afgewerkt.mvg
 

Len

Member
Denk toch dat deze goed gelukt is of niet?had wel geen foto's van voordien genomen.
Maar wil wel altijd bijleren van andere mensen op waxworld.
Mvg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Menzerna 3 in 1, de naam zegt het natuurlijk al, zijn 3 producten in één, dus cutting, fininshing én bescherming in één enkele stap. Nu is dat echt een hartstikke leuk product voor het snelle "poetswerk" maar staat in geen enkele verhouding tot met wat je kunt bereiken met een twee of drie staps polijst sessie die vervolgens wordt afgewerkt met een wax of sealant (of coating) Een éénstaps product is altijd een compromis, daar is niets mis mee, als je maar de juiste verwachtingen erbij hebt.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Als een lak serieuze swirls heeft bestaat er eigenlijk geen snelle manier. Dan is sowieso altijd minimaal een correctie- en finishingstap noodzakelijk. Alle zogenaamde eenstaps producten ten spijt. Er zijn echter wel machines zoals een rotary (correctie stap) en een geforceerde excenter (finishingstap stap) als de Flex 3401 waar je serieus tijd mee kunt besparen.
 

Len

Member
Ja dat weet ik dat je het niet in 1stap kan doen.
Maar wil bedoelen om het in 2stappen te doen ipv 3stappen
Dus die menzerna 3 in 1 en dan afwerken met een finisher of een wax of sealant.
 

Len

Member
Zou de 3 in 1 gebruiken van menzerna met de juiste pads en daarom vraag ik hoeveel je er ongeveer zou nodig hebben en dan nadien met de 3500 menzerna finisher maar heb nu maar 1zwarte pad van chemical Guy's dus zou ik vragen welke pad ik daarvoor ook kan gebruiken en eventueel hoeveel?of afwerken met carpro essence achter de 3500 menzerna.en weet dat ik de auto dan niet meer moet waxen want weet dat er veel oliën in de carpro essence zit die ik zou opbrengen met een carpro closs pad om de lax te voeden en kleur meer te laten uitkomen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Minst aantal stappen is wat mij betreft:
1 Heavy Cut 400 met microfiberpad (dan is er een goede cutting met al een prima finish)
2 Finisher (SF3500)
3) Wax of Sealant

Dit zou in een aantal gevallen kunnen maar als altijd zal er eerst een testspot moeten worden gedaan om te zien of dit de juiste stappen zijn.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Essence dient altijd te worden opgevolgd door een Wax, sealant of coating. Overigens is het aanbrengen van een wax/sealant de stap die de minste tijd kost en de meeste voldoening. Lekker de machine even wegleggen en heerlijk op het gemakje met een mooi potje wax de auto behandelen is toch helemaal het einde (of zeg ik nu iets geks :confused:)
 

Len

Member
Dus best heavy cut 400 kopen van menzerna met microfiberpad.welke dan het best voor een dap 900 v3 en hoeveel ongeveer?
Dan met carpro essence en een carpro closs pad.zou 1genoeg zijn voor een auto te doen?
En nog een wax aanbrengen nadien.heb de wax van Pete's 52?
 

TECHNIC

Active Member
Het zal wel niet altijd helemaal kloppen, maar vaak wel:

- Hoe zwaarder de cutting, hoe rapper je pad gaat vervuilen en dus hoe meer pads je zal nodig hebben of hoe vaker je je pad gaat moeten uitwassen.

- Hoe lichter(finish polijsten) of bvb waxen, sealen, … hoe minder pads je zal nodig hebben.

Als je bvb machinaal of manueel wil waxen zal 1 pad meestal makkelijk volstaan, want die pad dient enkel om het product over je lak te smeren/verdelen.

Als je zwaar gaat cutten of je hebt geen goede voorbereiding gedaan(kleien om “surface dirt” te verwijderen) dan gaan de pads sneller vervuilen.

Hopelijk klinkt dit logisch.
 

Len

Member
Ja dat begrijp ik dus ik denk dat ik 3 a 4 pads nodig heb met heavy cut 400 van menzerna maar welke koop ik het beste voor met de dap 900 v3?
Dan eventueel met carpro essence de carpro closs pad.zou 1genoeg zijn?
En heb dan de wax van pete's 52. Breng ik aan met hand pats.
Of welke pads zou ik kunnen gebruiken met de 3500 van menzerna? En de auto kleien doe ik altijd.
 

TECHNIC

Active Member
Welke pads koop je het beste voor een dap 900 v3? Maakt niet uit, keuze zat aan pads zolang de diameters maar matchen of het nu CG, CP, Rupes, Megs, LC… of whatever is. De ene werkt het liefst met merk A, de andere met merk B enz. Persoonlijk heb ik in mijn assortiment CG, Rupes, Megs en CP. Qua MF-pads heb ik alleen die van Megs, of andere beter zijn weet ik niet.

Welke pad met welk product? -> testen! Doe je dit niet en ga je meteen voor de gehele auto kan je teleurstellingen oplopen. Als je dan tot de conclusie moet komen dat je niet blij bent met het resultaat dan ga je heel hard vloeken(en mag je het werk nog eens overdoen!). Een goede voorbereiding/testing kan ook veel tijd en frustratie besparen.

Essence met 1 gloss pad zou moeten volstaan denk ik, tenzij je een boeing 747 gaat doen.

Waxen met de hand is prima, wat jij het liefste hebt is de juiste methode. Ik doe dit ook met de hand.
 

Len

Member
Ja maar welke pads zijn volgens jullie het best om met heavy cut 400 van menzerna te werken
En om met carpro essence te werken of de
3500 finishing polish van menzerna?mvg
 

Dirk Post

Premium Member
Wat is vond op Google,met een witte pad,of een lamswol pad.
Het is een heavy he.
Of je dat bedoelt?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan