Welk reinigingsmiddel voor de ramen

2shiny

V.I.P. Member
Ik gebruik nu de Glassworkz va Chemical Guys die @Stefan laatst toevoegde. En dit is toch beter dan wat ik al probeerde. Wat ik al probeerde, geen streaks...
MAAR: goede MF glasdoeken zijn 80% van het resultaat
 

Brianvnijn

Member
Fast Glass is echt een uitstekende ramenreiniger, maar hoe bedoel je dat de strepen terugkomen?
Heb altijd de airco aan staan , op een of andere manier reageert deze op de voornaam aan de binnenkant op de ruitenreiniger. Je ziet het niet snel, maar als de zon op de ramen staat zie je echt een waas op de raam. Zou ik te veel product gebruiken? Ik spray het op een doekje ( 1A 2 sprays) en zo doe ik de ramen af en met een droge doek veeg ik evt strepen of andere pluisjes weg . Ik hoorde tijd terug van een bevriende detailer dat het beste om op een raam te hebben niets is. Hij adviseerde ook om de ramen te reinigen met een stoomreiniger. Heb er wel een maar ben nog best huiverig om dit even te doen op me ramen haha vanwege het snel lokaal warm worden etc
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
na verloop van tijd (en dat gaat best snel) krijg je gewoon vervuiling die op de binnenzijde van je raam neerslaat en dan krijg je inderdaad een waasje. Regelmatig reinigen is de oplossing dus en dat gaat prima met een ruitenreiniger zoals Fastglass, aanbrengen met een microfiberpadje en afnemen met een glasdoek, snel klaar me een streepvrij resultaat...
 

Brianvnijn

Member
na verloop van tijd (en dat gaat best snel) krijg je gewoon vervuiling die op de binnenzijde van je raam neerslaat en dan krijg je inderdaad een waasje. Regelmatig reinigen is de oplossing dus en dat gaat prima met een ruitenreiniger zoals Fastglass, aanbrengen met een microfiberpadje en afnemen met een glasdoek, snel klaar me een streepvrij resultaat...
Gelukkig dat het niet aan mij ligt ! Ik begon hier namelijk al aan te twijfelen!
 

subarke

Active Member
Voor de ramen gebruikte ik vroeger meguiars raamreiniger waar ik vanaf ben gestapt kreeg ze nooit mooi streepvrij en de vanille geur trok veel vliegen en diertjes aan die op hun beurd de ruit wel bevuilden met hun behoefte :-/
Erna heb ik raar maar waar en schiet mij niet af aub :) ruitensproeier vloeistof voor de zomer verdund met water gebruikt met veel succes moet ik zeggen en goedkoop! Maar nuner coating op mijn ramen zit heb ik de chemical guy's streek free gekocht wat me wel bevalt en zit geen amoniak enz in ook dus veilig in gebruik :)
 

Tim Goris

Active Member
Gebruik voor de binnenkant eigenlijk alleen een zwart/wit krant, opvouwen tot een prop, en afnemen. Geen strepen of andere waas meer
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Gebruik voor de binnenkant eigenlijk alleen een zwart/wit krant, opvouwen tot een prop, en afnemen. Geen strepen of andere waas meer
Probeer dan toch maar eens de onderstaande methode ;)
na verloop van tijd (en dat gaat best snel) krijg je gewoon vervuiling die op de binnenzijde van je raam neerslaat en dan krijg je inderdaad een waasje. Regelmatig reinigen is de oplossing dus en dat gaat prima met een ruitenreiniger zoals Fastglass, aanbrengen met een microfiberpadje en afnemen met een glasdoek, snel klaar me een streepvrij resultaat...
 

Black Widow

V.I.P. Member
Zekers. Desalniettemin was ik echt vettige ramen meestal eerst met warm water en een 'ouderwets' scheutje Dreft. Daarna nog even nalopen met een glasscleaner. Werkt voor mij het beste op die manier.
 

marlene

Premium Member
Ik heb eens bij een WW bestelling een flesje Sonax Helder Zicht gekregen. Hoewel voor de ruitensproeierinstallatie, werkt dit, aangemaakt met demiwater, ook perfect om met een microvezeldoek de ruiten van binnen en buiten schoon te maken.
Sinds de grote voorjaarsdetail voldoet een wekelijkse doek met alleen een paar spraytjes demiwater voor zowel de binnen-als buitenkant voor een schoon en streeploos resultaat.
 

Edwin

New Member
Ik zou graag de binnenkant van een voorruit schoon willen krijgen maar het lukt maar niet, heb al veel gebruikt sopje met dreft, ontvetters zoals spiritus ammonniak etc, kleien, meguairs glass cleaner maar het wil maar niet lukken.
De raam heeft vlekken en vingerafdrukken die eruit zien als een filmlaag die je het beste ziet als de raam vochtig is.
Als je met je nagel over de ruit gaat voel je weerstand op de vervuilde stukken.
Het lijkt net of het door de zon erin gebakken is.

Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen, behalve een nieuwe voorruit ;-)
 

TECHNIC

Active Member
Er is nog een alternatief…

Vink de optie glasschade aan bij je verzekeringspolis. Pak je hele wagen in met dikke matrassen. Parkeer onder een palmboom en dan wachten tot die kokosnoot valt. En hop, je krijgt een nieuwe propere gratis voorruit.
 

ric325i

Active Member
Ik zou graag de binnenkant van een voorruit schoon willen krijgen maar het lukt maar niet, heb al veel gebruikt sopje met dreft, ontvetters zoals spiritus ammonniak etc, kleien, meguairs glass cleaner maar het wil maar niet lukken.
De raam heeft vlekken en vingerafdrukken die eruit zien als een filmlaag die je het beste ziet als de raam vochtig is.
Als je met je nagel over de ruit gaat voel je weerstand op de vervuilde stukken.
Het lijkt net of het door de zon erin gebakken is.

Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen, behalve een nieuwe voorruit ;-)
Mocht je PB prof polish in huis hebben kun je dat evt ook proberen op je voorruit
 

Edwin

New Member
Mocht je PB prof polish in huis hebben kun je dat evt ook proberen op je voorruit
Die heb ik nog niet maar kan het altijd bestellen, nog niet aan gedacht eigenlijk heb ook nog PlastX staan dat kan ik ook proberen neem ik aan?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Plast-X is echt voor helder kunststof, ik heb eigenlijk geen idee wat dit teweeg gaat brengen op glas...
 

Nieuwste berichten

Bovenaan