Welk zwaar polijstmiddel?

Black Widow

V.I.P. Member
Breekt deze korrel ook af? Wat ik wel las was dat scholl een houdbaarheidsdatum opgeeft? Is dat iets om rekening mee te houden,ik bedoel die fles jaag ik er niet in een jaar doorheen namelijk.
De polijstmiddelen van Scholl breken af. Scholl noemt het intelligent Power Technology (iPT) (abrasives that break down quickly).
Als je polijstmiddelen na gebruik koel opslaat (bijvoorbeeld in de kelder) dan zijn ze lang houdbaar. Daarbij is een flesje van 250cc nou ook weer niet gigantisch groot.
 

Kilometervreter

überspammer
M205 is een fijne finisher maar ben toch meer onder de indruk van Reflect en V32.
M105 is een fijne grove compound maar V38 laat zich makkelijker verwijderen met ook veel correctie!
 

2shiny

V.I.P. Member
M105 en m205 is een goede combo, maar velen zijn vastgeroest in dat idee.
De m101 is beter geschikt voor met foampads te werken dan de 105.
Verder zijn er vele polishes die zeker hetzelfde ( of zelfs meer) waard zijn, maar zich veel gemakkelijker laten verwerken, zeker met een DA.
De Scholl polishes hebben ee kortere werktijd en veel meer beet. En werken heel mooi af. de S3 kan op harde lakken heel mooi afwerken.
De V-reeks vano CG is een verbazend goede reeks die een lange werktijd hebben en heel gemakkelijk af nemen enzo.
Zelf heb ik bmw lak gedaan met onder andere de Wolf's Chemicals WP-6G met gele pad, 1 hit en alle swirls en krassen, met uitz van te diepe RIDS, waren verdwenen.
Deze hebben heel veel beet, goede werktijd en nemen echt makkelijk af.
Ook met Poorboys PP2 lukt dit zonder probleem. Ook met gele pad. Deze verwerkt ook makkelijk.
Keuze ten over dus...
 

Rutger64

Premium Member
M105 en m205 is een goede combo, maar velen zijn vastgeroest in dat idee.
De m101 is beter geschikt voor met foampads te werken dan de 105.
Verder zijn er vele polishes die zeker hetzelfde ( of zelfs meer) waard zijn, maar zich veel gemakkelijker laten verwerken, zeker met een DA.
De Scholl polishes hebben ee kortere werktijd en veel meer beet. En werken heel mooi af. de S3 kan op harde lakken heel mooi afwerken.
De V-reeks vano CG is een verbazend goede reeks die een lange werktijd hebben en heel gemakkelijk af nemen enzo.
Zelf heb ik bmw lak gedaan met onder andere de Wolf's Chemicals WP-6G met gele pad, 1 hit en alle swirls en krassen, met uitz van te diepe RIDS, waren verdwenen.
Deze hebben heel veel beet, goede werktijd en nemen echt makkelijk af.
Ook met Poorboys PP2 lukt dit zonder probleem. Ook met gele pad. Deze verwerkt ook makkelijk.
Keuze ten over dus...

Toevallig Ervaring met de S3 op zachte lakken of is dat té?
 

Black Widow

V.I.P. Member
Toevallig Ervaring met de S3 op zachte lakken of is dat té?
Nergens voor nodig ;)
De polijstmiddelen die aanvankelijk bedoeld waren voor harde lakken, zoals bijvoorbeeld Menzerna, doen het ook prima op zachte lakken.
Mijn ervaring met zachte lakken is dat je met bijvoorbeeld Chemical Guys V36 en de juiste pad al heel ver kunt komen. Een paardenmiddel als S3 is dan echt overkill.
 

2shiny

V.I.P. Member
Zoals black widow zegt, ik denk dat je dat zeker niet zal nodig hebben op een zachte lak. Mdium polish en goede pad keuze zullen je heel ver brengen. Op zachte lakken in finishen vaak veel moeilijkr. Je hebt veel sneller micromarring.
@FiveCX-5 : graag gedaan
 

Nieuwste berichten

Bovenaan