Welke compound?

Tim Goris

Active Member
Weer even een vraagje, ik heb wat krassen zitten die ik er met oranje pad en menzerna400 net niet uit krijg, de krassen zijn wel minder maar niet weg. Me nagel blijft er niet in hangen maar wel een witte lijn in de zwarte lak.. Nou heb ik ook nog een fles meguiars mirror glaze 84 heavy cut 9 staan maar geen idee wat dat voor resultaat kan geven, of ik meer kapot maak en of het nodig is
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Hoi Tim. De Meguiars mirror glaze 84 ken ik niet. (Ben nooit zo’n Meguiarsfan geweest).
Maar ik denk dat je niet zo zeer hoeft op te schalen in compound maar in pad en/of machine.

Het kan zo maar zijn dat je het met de dap niet gaat redden. Of je zou flink wat meer hits moeten geven.
(Althans, ik meen gelezen te hebben dat je met een dap werkt).
Als de krassen wat “ steviger “ zijn dan doe ik ze vaak met een flashpad en dan roterend.
Maar aan je compound zal het niet liggen, denk ik.
Al moet ik wel zeggen dat als het bij mij soms niet lukt, dat ik overstap naar een ander merk en dat het dan wel ineens lukt.
Ik denk dat sommige merken soms gewoon geen klik hebben met de soort lak.

Maar in jouw geval denk ik dat je wat aan correctiekracht mist.
En soms moet je jezelf er inderdaad bij neerleggen dat de auto nou eenmaal wat gebruikerssporen heeft.
 

Tim Goris

Active Member
@Ketoembar bedankt voor je reactie, ik moet binnenkort toch weer spulletjes halen dus zal dan s in de shop vragen wat hun ervan denken.. het kan ook nog zo zijn dat ik te snel ben gestopt, ben ongeveer 4/5 min per spot van bezig geweest(50/50cm 4 erwtjes) Moterkap in 4/5 delen deur in 3 delen... is voor mij de eerste keer met de machine op de auto ipv test paneel van de cursus, het is idd een dap900V3 starterskit delux zonder nog verdere toevoegingen... dus met de overige pad soorten en combies nog niet bekend maar zal van zelf komen
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan