Welke Glaze?

Ik wil graag het 5 stappen plan gaan doen, maar ik heb nog geen glaze. Ik wil graag wat extra glans creëeren zonder te hoeven polijsten, aangezien ik geen tijd wil vrijmaken voor 2 dagen werk. Mijn auto heeft wel wat swirls, maar op een witte lak zie je deze haast niet.
Ik zit te twijfelen tussen een CG white light of een CG Glosswork, maar misschien hebben jullie nog een ander idee?
 

Kilometervreter

überspammer
@2shiny Danny wil niet polijsten.......

Maar, de extra glans krijg je eigenlijk alleen maar door te polijsten met bijvoorbeeld essence :)
Anders zou ik voor de Poorboys white diamond gaan.
 

Kilometervreter

überspammer
Dat is toch ook polijsten????
Maar ik heb geen idee of het ook met de hand kan, daar heb ik een machine voor namelijk:D:D
 

2shiny

V.I.P. Member
Dat vraagt evenveel werk als een glaze. Die moet je ook inwerken. Anders heeft die geen nut. En dan moet je niet meer waxen. Dus tijd gespaard
 

Black Widow

V.I.P. Member
Jarenlang, naar volle tevredenheid, met Chemical Guys EZ Crème Glaze gewerkt. Het zgn. inwerken en afnemen gaat echt beduidend sneller als met een polijstmiddel. In de boven geschetste situatie zou ik een licht abrassieve pad nemen. Bijvoorbeeld een blauwe Hex Logic. Vervolgens op pakweg standje 3 op een excenter een dambordje maken. In 45 minuten loop je je auto na. Afnemen. Klaar!
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Poorboys World White Diamond. Gemakkelijk te verwerken in zowel zon als niet. Appeltje eitje afnemen. Verder vind ik Dodo Juice Lime Prime Lite erg fijn. Maar die is wat bewerkelijker.
 

ric325i

Active Member
Poor boys White Diamond ,Ddj Lime Prime, Af Rejuvinate verwerken allemaal erg makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Blackhole en Blacklight gaan lekker op een witte auto.
Ik ben zelf niet zo kapot van de Dodo producten, alleen de klei en shampoo zijn nice.
 

ric325i

Active Member
@Danny091283 , ff niet zo scherp idd van mij..
Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat het waarschijnlijk geen fluit uitmaakt maar goed.
Voor de vorm is het berichtje ff aangepast.
 

Bjorn82

Member
Iemand al essence vergeleken met dodojuice Lime prime Lite. Lijkt me stom te eindigen met essence en dan er LPL overheen te zetten.
 

Bjorn82

Member
In mijn ogen twee heel verschillende producten.

Klopt inderdaad. Mijn vraag was mss beetje raar geformuleerd.

Maar het lijkt dat je voor je sealen/wax stopt met 1 van beide.
Lees vaak dat de essence een zeer glansrijke finish geeft.
Met Dodojuice LPL is dat ook het geval, tevens cleaner.
Dus mij lijkt het raar de stap essence te doen en daar dan limeprime Light overheen te gaan zetten.
Maar wat betreft de glans is LPL echt een knaller vind ik. Maar met al de goede berichten over de essence, wilde ik weten of er mensen zijn die ervaring hebben met beide.
Welke geeft de diepste looks en glans.
Of ze beide nu veel schelen, weet ik ook zo niet. Essence zal wel glaze bevatten, fillers, net zoals LpL . De essence word geregeld toch ook aangeboden als pre wax cleaner.
Dus dat ze schelen in de product samenstelling twijfel ik niet aan. Maar het gaat wss wel kiezen zien voor de een of de ander. Of zie ik dit nu heel verkeerd.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Essence is een compleet ander product, dit is een finishing polish die direct een duurzame basis coating laag én glans geeft. Omdat de watereigenschappen niet goed zijn moet deze nog verder worden afgewerkt met een coating, wax of sealant.
 

Bjorn82

Member
Essence is een compleet ander product, dit is een finishing polish die direct een duurzame basis coating laag én glans geeft. Omdat de watereigenschappen niet goed zijn moet deze nog verder worden afgewerkt met een coating, wax of sealant.

Maar klopt mijn conclusie over het samen gebruiken met LPL. Of zijn deze wel te combineren. Mvg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Na Essence zou ik geen Lime prime Lite meer gebruiken maar direct de LSP erop zetten. Essence bevat inderdaad SiO2 @ric325i
 

Nieuwste berichten

Bovenaan