Welke klei?

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik heb binnenkort weer nieuwe klei nodig voor een full detail.
Ik heb tot nu toe vaak klei van wolfgang of poorboy's gebruikt. Ik wil wel eens wat nieuws proberen.
Ik zoek een stevige klei die goed schoonmaakt. Hij mag eventueel marring veroorzaken want er moet toch gepolijst worden.
Wat bevelen jullie aan?
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik ben zelf zeer tevreden over de Poorboys. Dat is een medium grade klei. Je zou een harde klei kunnen proberen. Zoals bijvoorbeeld Chemical Guys Claybar Heavy Duty

Ik heb echter geen ervaring met dit soort klei. Ik gebruik altijd de medium of soft versie.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik ben eigenlijk nog geen slechte klei tegengekomen. Ik heb meestal een milde en een agressieve klei liggen. Merken die ik heb gebruikt en waar ik tevreden over ben zijn:
Gloss-It
Chemical Guys
Meguiars
Bilt Hamber
Sonus
 

blackpassatjunior

Premium Member
@Addy
Ja heb dat setje een keer gekocht om te proberen.
Nou heb ik de medium gebruikt. En daar kreeg ik nogal aardig wat marring van.
Maar wat @Ketoembar zegt, marring maakt niks uit want hij moet toch gepolijst worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Ketoembar

V.I.P. Member
Thanx, ik twijfel nog tussen de dodo juice supernatural of de Chemical guys heavy duty. Ik heb al eens gehoord dat dodo aangeeft dat het mild tot medium is maar dat het best wel heavy is en marring veroorzaakt.
Met het merk chemical guys heb ik helemaal geen ervaring dus ben ik wel nieuwsgierig.
Keuzes,keuzes...........
Uiteindelijk wil ik gewoon dat de lak superschoon wordt. Het gaat om een krasstraat auto, waar ik alles uit de kast wil halen om te knallen. Zal veel werk worden maar een uitdaging is altijd leuk.
 

Black Widow

V.I.P. Member
De heavy klei van Chemical Guys is een echte heavy klei voor de zware gevallen. Polijsten is altijd nodig om de marring te verwijderen. Ik zou er altijd een milde klei naast nemen.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Zelf al een aantal soorten klei gebruikt; Supernatural, Meguiars, Poorboys World, Auto Finesse en Monello. Allemaal zijn ze me goed bevallen. De Monello en Auto Finesse zijn vrij zacht in gebruik. De Supernatural is een stukje harder maar verwerkt prima. Geen van de bovenstaande klei heeft bij mij marring veroorzaakt.
 

Black Widow

V.I.P. Member
De voorzichtige conclusie lijkt me inmiddels wel dat er nauwelijks slechte klei te koop is. Je kunt hoogstens de verkeerde hardheid / agressiviteit kiezen.

Ik ben het er echter niet mee eens, en deze discussie is al op menig forum gevoerd, dat kleien géén marring veroorzaakt. Als je de auto na het kleien in de volle zon zet dan is in de meeste gevallen wel iets van marring waarneembaar. Voor mij is dat echter geen enkel probleem. Na het kleien volg ik altijd met een paintcleaner, een alles in één wax of ik ga polijsten. In alle gevallen verwijder ik hiermee de aanwezige marring.
 

Cavemania

V.I.P. Member
@Addy, ik zou als ik jou was altijd kleien voor het polijsten. En inderdaad wat @Black Widow zegt, na het kleien heb je altijd last van marring. Misschien niet heel erg zichtbaar maar is er toch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dan zal het vast om heel fijne marring gaan. Ik volg na het kleien ook altijd met een dergelijk product.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Daarom na het kleien altijd polijsten, desnoods gebruik je alleen een finish (bijv.M80) en verdwijnt de marring als sneeuw voor de zon..............btw zelfs een hologram zie ik als een "soort" marring..........
 
Laatst bewerkt:

RST-Smurf

V.I.P. Member
Gebruik zelf bijna altyd de Dodo SN medium klei.Zeer fijne klei.Doet erg goed z`n werk en heb met deze klei nog nooit marring gehad.Erg fijne klei.Heb ook de Poorboys klei , de Wolfgang.En heb ook de Monello gehad , maar vindt dat een niet zo fijne klei , erg stug om mee te werken.Kneed ook niet echt fijn.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan